Christian Dior - Dolce Vita

"Gençler için yapılmamış bir parfüm."

Tür: Eau de Toilette (Kadın)
Üst Nota: Manolya, greyfurt, şeftali, bergamot.
Orta Nota: Tarçın, gül, zambak, kakule, kayısı.
Alt Nota: Sedir ağacı, helyotrop, gül ağacı, sandal ağacı, Hindistan cevizi, vanilya.
Burun: Pierre Bourdon, Maurice Roger
Yıl: 1994 (Reformüle edilmemiş ilk versiyonunu yorumluyorum.)

Turunçgilli bir açılışa sahip ama sanki kekik kokusu gibi bir baharat da ortaya çıkıyor. Bergamot ve Greyfurt ağır esanslardan oluşuyor . Meyvemsi bir açılışı görünce hafif olmasını sakın beklemeyin çünkü aksine ağır baharatlarla yapılmış bir yemek kokusu gibi geliyor. Gerçi ben zaten meyve kokularını çoğunlukla hafif bulmamışımdır.

Orta notada da hafiflik hissedilmiyor. Kayısı esansı bile ağır seçilmiş. Zambak ve manolya kokuları da ortamı yumuşatmaya yetmediği gibi çok derinden ve ağır kokuyor. Açık şekilde bir genç parfümü değil. Tabi bunu günümüz modasına göre yorumluyoruz. Neticede 94 çıkışlı bir parfüm ve belki o zaman için önemli bir çıkış olabilir ama şimdiki zamanda pek kullanılası değil.


Dip notayı gördüğümde baya bir şaşırdım çünkü diğer notalarla hiç alakası olmayan kokular seçilmiş. Tüm tarçını kırdığınızda yayılan bir koku vardır ya? İşte aynen öyle kokuyor alt nota. Hiçbir şekilde yumuşak değil ve sanki benim evde yaptığım kokulara attığım tarçına benziyor. Dipten gelen sedir ve sandal kokuları... Kolay kolay sevmediğim bu iki koku biraz nostaljik yapıya büründürmüş parfümü ve aslında bana biraz sanatsal geldi. Vanilya, Hindistan cevizi ve gül kokuları bu notayı yumuşatma görevinde bulunuyor anladığım kadatıyla. Açık bir şekilde en sevdiğim nota bu notaydı. Üst ve orta notalar etkisini tamamen kaybediyor ve alt nota sanki 1900’lerin başında Fransa’da yapılmış bir parfüm kokusuna benziyor. Tarçının ağırlıkta olması bu hissi uyandırdı. Ağır olduğunu düşündüğüm için tavsiye edemiyorum ama muhakkak bir kez denemelisiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder