Davidoff - Echo Woman

"Pespembe, çiçeksi, normal bir koku."

Tür: Eau de Parfum (Kadın)
Üst Nota: Misk, votka.
Orta Nota: Süsen çiçeği, şakayık, osmanthus, menekşe.
Alt Nota: Amber, tarçın ve odunsu akorlar.
Burun: Francoise Caron
Yıl: 2004

Erkekler için olanı çok hoş parfümdür Echo’nun. Zayıftır, gösterişsizdir ama kokusu hoştur. Hoş bir portakal açılışı vardır. Kadınlar için olanını da ona benzetmeye çalışmışlar. Ya da tam tersini yapmışlar. Bunun açılışını erkek kardeşine oranla daha az sevdim ama bence çok ilginç bir açılışa sahip. Çok pembe bir yapıya sahip olmasına rağmen vanilya olmaması boğucu ve şekerli olmasını engellemiş. Ben direk kavun kokusu hissettim ama bunun ne esansı olduğunu çözemedim. Belki de votkadır.

İlk beş dakikasından sonra bile koku değişmiyor açılışa oranla. Gene pembe bir şekilde devam ediyor ve bu bölümü çiçek bombardımanı haline getirmeye çalışmışlar anlaşılan. Aslında notalara baktığınızda çok güzel bir bahar kokusu bekleyebilirsiniz ama bana nedense bu hissiyatı vermedi. Tamam, çiçek kokuları çok güzeldir ama çok yumuşak, üzerine şeker atılmış çiçekler gibi kokuyor ve bence yapaylık da hissediliyor bu bölümde. Parfümün notalarına inanmak istemiyorum çünkü ben orta notada meyve kokuları hissettim. Yalanlayacak halim tabiki de yok ama çiçeklerin kokusunu belki bu şekilde tahmin edebilirsiniz.

Dip nota neredeyse hiç yok. Yani orta nota öylece devam ediyor. Çok hafif ve tatlı bir tarçın hissedebilirsiniz ve bence kokunun daha oturaklı hale gelmesini sağlarken, aynı zamanda meyve hissiyatını da biraz gideriyor. En sevdiğim bölümü de alt notası. Diğer notaların bitmesine sabredebilirseniz alt nota sizi mutlu edecektir. Genel olarak parfüm çiçeksi bir koku. Bahar çiçeklerinin baskın olduğu, rahatsız etmeyen bir genç kokusu.


Genelde pek yakıştırmadığım halde pembe tarzda bir parfümü esmerler için de tavsiye edebilirim bu sefer. Çünkü meyvemsi kokular bu hissiyatı uyandırıyor. Açık renklerdeki günlük kıyafetle uyum sağlayabilen bir kokusu var. Kalıcılık ve farkedilirlik konusunda çokça şikayet alıyor. Genele hitap olarak çok başarılı bir koku. Yeni bir tarz kesinlikle değil ve kalite olarak üst düzey olduğu söylenemez. Kişisel zevkime göre güzel bir koku çünkü bana birazcık Lancome Miracle’ı canlandırdı. En büyük eksiği çiçeklere fazla boğulmuş olmasından dolayı bıkkınlık getirebileceği ve herkesin üzerinde güzel durmayacağıdır. Bazılarında çok yapay bile durabilir hatta. Kumrallar için daha ideal bir seçim olabilir. Eğer hoşunuza giderse günlük kullanım için düşünülebilecek bir parfüm diyorum. Etrafınızdan çok fazla iltifat beklememelisiniz. Çünkü çiçeksi kokular herkesin hoşuna gitse de herhangi bir çarpıcılığa sahip olmaz kolay kolay. Ancak daha önce de dediğim gibi açık renkli basit giysilerinizle etkileyicilik düzeyi artacaktır ve kokuyla daha iyi bir uyum yakalamanızı sağlayacaktır. Bu şekilde bir kullanımda size çok güzel olduğunu söyleyenlerin sayısı da artar. Kısacası kullanmasını bildiğiniz taktirde tene yakın duran çok güzel bir parfüme sahip olursunuz.

1 yorum:

  1. Avonun wish of love parfüm üne birebir benzeyen koku öneriniz var mıdır. Teşekkürler

    YanıtlaSil