Givenchy - Insensé Ultramarine

 "Alanya yolunda kurumuş çam yapraklarının üstüne oturup da denizi seyretmek..."

Tür: Eau de Toilette (Erkek)
Üst Nota: Karpuz, bergamot, kasnı otu sakızı, Frenk üzümü.
Orta Nota: Ada çayı, nane, iris, karanfil, manolya, kakule, müge.
Alt Nota: Tütün, vetiver, sedir.
Yıl: 1995

Karpuzun yumuşaklığını çok net hissedebilyiorsunuz ilk sıkışta. Aynı şekilde diğer notalar da tek tek hissediliyor. Köşeli bir harman. Bu da kaliteli bir harman hissi uyandırıyor. Bence çok güzel bir yaz açılışına sahip. Özellikle karpuz kokusuna bayıldım.

Orta notada ada çayını görmek beni çok memnun etti. Ancak maalesef nane kokusu bu notada daha baskın. Çiçek esansları birbiri ile iyi karıştırılmış ve fazla boğarak erkeksiliği kaybettirmiyor. İris de nane ile birlikte bir keskinlik katmış kokuya. Eğer benzetmek zorunda kalsaydım, direk Davidoff Cool Water derdim. Gerçekten o kokuyu çok andırıyor ama detaylı incelerseniz yapısal farklılık çok. Sadece naneye aldanmamak gerek. Bence gerek üst nota, gerekse orta nota güzel bir harmana sahip ve güzel kokuyor.

Tam sürekli kullanabileceğim bir parfüm derken alt notaya geçtiğimde çok üzüldüm. Tütün kokusunu çok beğendim ama sedir bu kadar keskin kullanılmamalıydı diye düşünmüştüm fakat uzun süreli kullandıkça bu fikrimden vazgeçtim. Çünkü kokuyu bir sahil kenarı kokusundan çıkarıp akdeniz kokusuna yakın bir hale getirmiş gibi hissettim ve bu beni çok mutlu ediyor.

Genel olarak çok beğenilecek bir parfüm aslında. Birçok kişiden övgü alabilirsiniz. Bana anımsattığı duygu Anamur-Alanya arası yollar oldu. Akdenizin çam ağaçlarının bir kokusu vardır hani? Kurumuş çam yapraklarının üstüne hasırınızı serersiniz ve denize bakan bir yerde oturursunuz, piknik yaparsınız. İşte oranın kokusunu hissedebilmek benim çok hoşuma gitti. Bu yüzden sevmediğim sedire teşekkür etmeliyim belki de. Oldukça kaliteli, oturaklı ve kullanabileceğim bir koku. Farkedilirlik ve kalıcılık bir yaz parfümüne göre gayet iyi.



Kalite: 4/5 (yüksek)   Kişisel Beğenim: 4/5 (iyi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder