Estée Lauder - Intuition For Men

"Tatlı notaları hiç barındırmasaydı toprak kokusuna yakın bir baharat şöleni olurdu."

Tür: Eau de Toilette (Erkek)
Üst Nota: Ada çayı, salatalık, aldehitler, Hindistan cevizi, kadife çiçeği.
Orta Nota: Sedir, elma, silhat, kehribar.
Alt Nota: Mür, üzüm, tütsü, kehribar, labdanum.
Burun: Yves Cassar, Lois Evans, Pierre Wargnye, Alienor Massenet.

Adaçayı kokusunu her zaman sevmişimdir ve notalar arasında görünce büyük bir bekleyişim oldu. Açılış hafif ama biraz acı bir şekilde kendini gösteriyor. Lancome Miracle Homme’un açılışına benziyor. Malesef esansları ayrı ayrı yorumlayamadım ve bu parfümün kötü olmasından mı yoksa çok iyi olmasından mı derseniz, ilk etapta iyi olmasından derim. Baharatsı acılık  bu bölümde çok hoşuma gitti.

Kalp notası da aynı şekilde devam ediyor. Hissettiğim koku ekşi ve acı bir elma kokusu. Sanki yeni kesilmiş yeşil elmanın üzerine siyah-kahve tonlarından baharat karışımı serpiştirmişler gibi. Aynen bu şekilde bir kokusu var. Gene acı bir tarzı olmasına rağmen ağır olduğu iddia edilemez ve ben bu yanını çok sevdim.

Dip notaya geçince de parfüm aynı karakterinde devam ediyor. Aslında üst nota ne ise alt notanın sonlarına kadar aynı şekilde ilerliyor desem yalan olmaz. Terre’nin yapısına benziyor bu bakımdan ama iki koku birbirinden çok farklı. Tabi git gide yumuşamaya başladığını da vurgulamak gerek. Alt notada en sevdiğim bölüm biraz acı toprak kokusuna benzer bir kokunun yayılması. Herkesin aklında Terre canlanmış olabilir ama bu hiç onun gibi değil. Bu biraz fazlaca baharatlı bir toprak gibi. Harman olarak gerçekten hoşuma gitti ama bu notada parfümün üst karakterinin aksine tatlılık artıyor. Hindistan cevizi tatlılığında bir yapısı var. Bunu hiç ama hiç sevmedim. İlk başlarda güzel gelecektir ama uzun kullanımda kullanıcıyı bayıyor bu özelliği. Ben çekiniyorum sıkmaya ama yine de bazen alternatif aradığımda iyi gidiyor.

Özetlemek gerekirse bence kesinlikle tarzı olan bir koku. Kalite olarak standart olduğunu düşünüyorum. Kadınlar için olanıyla kıyaslayınca çok daha başarılı. Hem ağırlığı hem de hafifliği bir arada taşıması açısından muhakkak denenmesi gereken bir parfüm. Büyük ihtimalle her kullanan sevmeyecektir ama üzülerek söylüyorum ki bu parfümü sevmek için biraz fazlaca parfüm koklayıp, kaliteden anlamanız gerekiyor. Az parfüm kullanıp da amacı etrafındakilerden övgü almak olanlar için tavsiye edemem ama kokularla arası bir hayli iyi olanlar bulursa muhakkak tadına varmalı. Parfümü "iyi" sınıfından "normal" sınıfına taşıyan en büyük eksisi ise alt notanın hindistan cevizi tarzında bir tatlılığa dönüşmesi. Uzun kullanım için hoş değil. Zannediyorum Esteè bu kokuyu kaldırdı ve bu yüzden denk getirirseniz kaçırmayın. İçinde barındırdığı sentetiklik olmasa çok daha güzel bir parfüm olabilirdi. Yıllardır şişesini hala bitiremedim.

Kalite: 2/5 (vasat)   Kişisel Beğenim: 3/5 (normal)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder