Christian Dior - J'adore

"Meyve-çiçek karışımından çıkan çok iyi, çok doğal ve çok zarif bir koku."

Tür: Eau de Parfum (Kadın)
Üst Nota: Ylang ylang, mandalina, manolya, şeftali, armut.
Orta Nota: Şam gülü, menekşe, yasemin, orkide, erik.
Alt Nota: Yasemin, vanilya, misk, sedir ağacı
.
Burun: Calice Becker
Yıl: 1999 (Reformüle edilmemiş ilk versiyonunu yorumluyorum.)

Dior gerçekten mükemmel kokular yaptığını bu parfümle bana bir kez daha ispatladı. Sanki Afrodit’in parfümünü kullandığınızı hissedebilirsiniz J'adore ile. Herkes bu parfümün kalitesinden anlar mı bilemiyorum ama ben sokakta duysam herhalde zevkine hayran kalırdım kullananın.

Meyve ve çiçek karışımı bir kokuyla açılıyor J'adore. Kesinlikle ağır değil ve aksine çok elegant bir açılışa sahip. Açık bir şekilde söylüyorum ki meyvelerin ve çiçeklerin bu kadar güzel karıştığı başka bir koku görmedim. Açılışıyla resmen koku böyle yapılır diye ders veriyor Dior ve size mis gibi kır çiçeklerinin kokusunu sunuyor.

Orta nota da beklentilerinizi boşa çıkarmıyor ve mükemmel bir harmanla karşınıza çıkıyor. Zaten esanslara baktığınızda adeta çiçek cenneti gibi bir harman var ve insan biraz korkuyor çok boğar mı diye. Bence çok güzel dengelemişler ve böyle bir sorun yok. Çiçeklerin içinden çıkan hafif ekşimsi ve meyvemsi bir koku var ve sanırım bu erik olmalı. Nasıl tarif edilir bilemiyorum ama mükemmel bir ekşimsi koku geliyor burnunuza. Üst nota etkisini zaten tamamen kaybetmiş durumda değil. Meyvemsi kokular çok hafif şekilde sürekli çiçekleri destekleyerek hoş bir tat katıyor.


Alt notada yazılı olak kokular sizi biraz yanıltabilir çünkü sedir ve vanilyayı görünce acaba nasıl bir koku olacak diye düşünebilirsiniz ama korkmayın. Üst ve orta notanın karışımı koku aynen kendini devam ettiriyor. Aslında üst notanın baskın olması bir parfümün kalitesi ile doğrudan ilişkilidir bence. Eğer vanilya sevmeyenler varsa hiç korkmasınlar denemekten. Ancak genel olarak en sevmediğim nota alt notaydı. Çünkü o çiçeksi koku biraz ağırlaşmış ve bu yüzden gençlerden ziyade orta yaşa yakın kadınlar için uygun hale gelmiş.

Genel olarak nasıl anlatılabilir ki? Bence muhteşem bir koku. Ağırlıklı olarak taze çiçek sepeti kokusu ama yerinde seçilmiş meyvelerle mükemmel bir harman yakalanmış. Bundan dolayı kumral tenliler için tavsiye edilebileceği gibi diğer tenlerle de güzel gidecek bir yapısı var. Üzülerek söylemeliyim ki bu parfümü herkesin üzerinde duymak istemem. Bence taşımayı bilen birisinin kullanması gereken bir parfüm. Artı özellikleri çok iyi bir harmana sahip olması, yapay hiçbir kokunun olmaması ve çok elegant bir koku olması. Eksi olarak sayabileceğim tek özelliği ise bazı insanları yoğun çiçek kokusunun boğabilecek olmasıdır. Genelde insanlar çok kalıcı ve fark edilir olduğunu söylüyorlar. Bunu maalesef test edemedim. Baharlık ve belki de yazlık koku sınıfına girebilecek bir parfüm. Buram buram kaliteli çiçeklerin elegant kokusunu üzerinde taşımak isteyen herkesin denemesi gereken bir parfüm. Asla pişman olmazsınız.

Not: Sanırım diğer dior parfümleri gibi bu da reformülasyon geçirdi. Eski versiyonunu yorumladığımı biliniz.

(J'adore'un reklam yüzü için Charlize Theron'un seçilmesi bence parfümün başarısını doğrudan etkileyen bir faktör olmuş ve parfümün karakteri ile çok yakışmış.)



6 yorum:

  1. harika bir parfüm kesinlikle sarısın kumral parfümü oldugunu düşünüyorm ve cok cekici buram buram cicek kokan hafif tatlımsı birr koku , bu parfümü kullanan kadının fark edilmemesi cok zor slajı cok yüksek bayılıyormmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farkedilirliğini bilmiyorum ama kalitesi çok iyi. Kokladığım en doğal kadın kokularından.

      Sil
  2. çok fark edilir bir koku ben nerde duysam tanırım cokta kalıcı ...

    YanıtlaSil
  3. Bugün aldığım ve koklamaya doyamadığım parfümüm:) kendime aşık oldum

    YanıtlaSil
  4. Bu arada daha önce cerruti 1881 kullanan biri olarak sanırım kokum bu olacak artık ve bu koku ona bin basar

    YanıtlaSil