Bulgari - Blu Pour Homme

"Zencefilli deterjan kokusu tarzında bir temizlik hissiyatı..."

Tür: Eau de Toilette (Erkek)
Üst Nota: Kakule, zencefil.
Orta Nota: Tütün, ardıç, süs ağacı.
Alt Nota: Tik ağacı, sandal, sedir, misk.
Burun: Alberto Morillas
Yıl: 2001

İlk sıktığınızda çok bariz bir zencefil kokusu duyacaksınız. Biraz bekleyin, gene zencefil duyacaksınız. Parfümün sonlarına doğru gelin, gene zencefil duyacaksınız. Her Bulgari parfümünde olduğu gibi ağır değil ama çok ayrıcalıklı da değil. Kokunun oldukça zarif koktuğunu ise reddedemem. Tek parfümle yıllar geçirebilecek olanlara iyi bir seçenek. Hem insanların hoşuna giden hem de boğmayan ve iyi kalitede.

Tek tek tüm notaları incelemek isterdim ama gerçekten zencefil çok baskın. Belki bir parfüm tasarımcısı kadar yetkin olabilseydim analiz edebilirdim ama maalesef tek bir koku duyuluyor. Zencefile eşlik eden ve fark edebildiğim kokular da var tabi. Akdeniz çam ağaçlarının yerdeki kurumuş yapraklarının kızıl kokusu... Bu kokuyu duymamı sağlayan büyük ihtimalle ardıç ya da sedir olmalı. (Bu arada ne de güzel ağaçtır o ardıç! Gölgesine oturmaya, izlemeye doyamazsınız.) Eğer öyleyse sedir ya da ardıç kullanımını çok beğendim ama tahminim ardıç olduğu yönünde. Yani zencefile eşlik eden kuru yapraklar hayal edebilirsiniz. Oldukça güzel ve dikkate değer bir orta notası var. Kibar, zarif, temiz ve kalite olarak başarılı bir koku.


Alt notaya geçtiğinizde ise kokunun biraz sabunsu bir halini duyacaksınız. Tabi yine zencefil ağırlıklı olarak burnunuza geliyor. Zencefil kullanımından çok da korkmamak lazım çünkü kalitesi baya iyi. Ancak zencefil sevmiyorsanız uzak durun ve zencefilin var olan tozlu bir yapısı vardır genelde. Yani tam olarak bir meyve canlılığında kokmaz. İşte bu durum parfümü her gün kullanmanızı engelleyebilir. İlk başlarda çok iyi dersiniz ama sonradan sıkılabilirsiniz. Boğucu bir hale gelebilir ama bunun dışında temiz bir koku. Nedense kadın versiyonunun çok etkisinde kalındığını düşünüyorum ve bu yüzden özgünlüğünü biraz zayıf buldum. Alt notadaki yapaylık ise oldukça can sıkıcı bir durum. Yine de kalite konusunda basit parfümlerden iyi ama çok iyi değil.

Özetlemeye gerek görmüyorum çünkü dediğim gibi: Zencefil kokmak istiyorum diyenler için tasarlanmış bir parfüm. Hatta yapabileceğim en iyi tarif şudur: Zencefilli deterjan. Oldukça sulu bir zencefil kokusu. Temiz koku isteyenler için yapılmış gibi. Kötü mü? Hayır! Bence değil. Acımsı bir kokusu var ama çok ağır değil. Çok hafif bir koku da değil. Alınmalı mı? Bence çok kişisel bir cevap bu. Yerine daha güzel parfümler de seçebilirsiniz ama buna bayılabilirsiniz de. Denenmeli mi? Evet! Çünkü deneyenler içerisinde sevenlerin çıkabileceğine inanıyorum. Beni çok sardığını söyleyemem. Zencefil biraz boğuyor beni. Her mevsimde, her tene (özellikle esmerlere) gidebileceğine inanıyorum. Etrafınıza da çok fazla rahatsızlık vermezsiniz. Açık bir şekilde söyleyebilirim ki temiz, kibar kokmak isteyen ve öyle çok parfüm kullanmayı sevmeyenlerin mutlaka denemesi gerekiyor. Eğer ki severseniz daima kullanırsınız ve kalıcı parfümünüz haline gelir. Bulgari Pour Homme da aynen bu yapıda bir parfümdü. Ben öyle koku meraklısı değilim kardeşim, ver bana ordan bir koku, kaliteli olsun, temiz koksun, insanları boğmasın diyenler gitsin bir denesin. Lütfen parfümle de kendini yıkamasınlar çünkü ağır zencefil boğar. Ayrıca sırf kadınlar beğeniyormuş diye yapay, kalitesiz parfümlere yöneleceğinize bunu deneyin derim. Gerçekten karşı cinsin de hoşuna giden ve kalitesi o saçma parfümlerden daha iyi bir koku.

Kalite: 3/5 (ortalama üstü)   Kişisel Beğenim: 3/5 (normal)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder