Christian Dior - Dior Homme (Vintage)

"Kokulara meraklıysanız dolabınızda bulunması gereken değişik bir koku."

Tür: Eau de Toilette (Erkek)
Üst Nota: Lavanta, ada çayı, bergamot.
Orta Nota: İris (süsen), amber, kakao.
Alt Nota: Kabe samanı, paçuli, deri.
Burun: Olivier Polge (2011’de François Demanchy tarafından reformüle edildi.)
Şişe Tasarımı: Tsutomu Kiyama

Yıl: 2005


Dior kadar iyi reklam yapan başka marka sanırım ki yok. Guy Ritchie'nin yönettiği reklam filmini izlediğinizde, bu parfümü kullanırsanız Jude Law'ın karizmasına erişeceğinize inanmamak için hiçbir sebep yok. İzlediğim en iyi parfüm tanıtımı. Ayrıca parfümün hangi koşullarda kullanılacağını da aynı zamanda anlatıyor olması bence bu reklamı daha da kaliteli bir hale getiriyor. Buyrun, izleyin:


Müziği merak ettiniz değil mi? Muse tarafından yapılmış bir şaheser: "Exogenesis Symphony Part 1". Önce reklam filmiyle başlamamın bir sebebi var aslında. Dior bunu hep yapıyor. Çok güzel reklam stratejileri ile parfümlerini pazarlamayı çok iyi biliyor. Bence bu çok iyi bir şey. Peki Dior işini sadece reklamlarla mı götürüyor? Kesinlikle hayır! Dior'un gerek kadın, gerekse erkek parfümlerinde en başarılı firmalardan birisi olduğuna inancım sonsuz. Buradan bağlayacak olursak diyorum ki: Dior Homme da bence iyi bir koku ama...

Ama'sı, Dior Homme'un çok güzel pazarlanması ve çarpıcılığının yüksek olması. Birinci dediğimi zaten yazının başlarında anlattım. İkinci dediğim bence daha önemli. Hep savunduğum bir şeydir genel kullanıcı için en önemli şeylerden birinin parfümün çarpıcılığı olduğu. Çarpıcılıktan kastım parfümün akılda kalıcılığı, farklılığı, dikkatleri üzerine çekebilme yetisidir. Dior Homme bu konuda gerçekten çok başarılı. Eğer kokunuz duyulursa muhtemelen unutulmayacaktır ve iltifat alma ihitmaliniz de yüksek olacaktır. Bir şeyi kabul etmek gerek: Dior Homme değişik bir koku.


Farklı ya da yeni olduğunu iddia etmiyorum. Özellikle Terre gibi bir kokuyla bu konuda kıyaslanması bence çok yanlış. Bence Dior Homme bir derleme parfümdür. Eski kadın parfümlerinin bir uyarlaması gibi düşünebilirsiniz. Ben daha çok değişik olduğunu savunuyorum. O ne demek derseniz; alışıldık bir erkek kokusu olmadığı diyebilirim. Mesela Terre alışıldık bir "koku" değilken,  Dior Homme alışıldık bir "erkek kokusu" değildir. Bu kıyaslama işinin çok yanlış olduğunu, Terre'nin yeniliğine sahip olmadığını vurgulayarak bu tartışmayı kendimce kapatıyorum.

Önemli bir parfüm olduğu için kendimce önemli gördüğüm bazı konular üzerinde durmaya çalışarak incelememi uzun tuttum. Kokusuna geçecek olursam, ilk başta reformüle edilmemiş versiyonunu incelediğimi söylemeliyim. Açılışında çok farklı bir kokuyla karşılaşıyorsunuz ve bence saçma bir koku. Hiçbir özel tarafı yok ama bu zaten 1 dakikadan az sürdüğü için önemli değil. Orta nota neredeyse hemen devreye giriyor. Lavanta, ada çayı, bergamot falan hissedemiyorsunuz desem yeridir. Lavanta en belirgin olanı. O yüzden direk orta notaya geçiyoruz. İris, amber, kakao... Açık şekilde parfüme genel şeklini veren üçlü diyebilirim. Zaten parfümü araştırdığınızı varsayarak,  feminen bir koku olduğunu her yerde okuduğunuzu düşünüyorum. Hatta sıkça benzetilen ruj kokusunu da bilirsiniz. Bu arada orta notada iyi bir burna sahipseniz lavantanın etkisini hala hissedebilirsiniz ama detaylı koklamanız gerek. Dior Homme'u seven sayısının çok olduğunu biliyorum ama üzülerek söylüyorum ki, bu bölümler bence vasat.

Evet, makyajımsı bir yanı var ama kokuyu tamamen böyle bir şeye benzetmek bence parfümü tam tanımlayamıyor. Ben biraz daha alkollü bir çikolata kokusu gibi hissettim ama çok güzel yumuşatılmış bir koku. Feminenliği katan da zaten bu. Koku kesinlikle şekerli bir yapıya sahip değil ama tatlı bir yapıda. İlk koklayan herkesin seveceğini düşündüğüm bir koku ama uzun süre duymak bence sıkacaktır. Bu yüzden özel gün parfümü olarak düşünebildim sadece. Orta notada beni rahatsız eden iris kokusunun biraz fazlalığı oldu. Bu kokunun ağırlığı bazen hakikaten size kadın kokusu sürmüşsünüz gibi hissettirebiliyor. Yeni versiyonunda bunun azaltıldığını biliyorum. Genel itibariyle güzel, genelden farklı bir koku.

Orta notayı başka bir kokuya pek benzetememiştim ama alt notayı bir kokuya çok benzettim: Pötibör bisküvi kokusu. Gene şekerli değil ama tatlı bir koku şeklide kendini gösteriyor ve orta notanın devamı şeklinde ilerliyor. Aslında genel olarak parfüm çok sıradan bir ilerleyişe sahip ve heyecan, farklılaşma istiyorsanız biraz zor. Alt notada iris kokusunun yoğunluğunun yetersiz de olsa azalması iyi bir duruş sergilerken, fazla yumuşaklığın sıkıcılığı insanı boğabiliyor. Deri kokusu parfümü çok boğmuyor ve bence güzel, yumuşak bir deri seçimiyle genel karaktere sadık kalmışlar.

Peki genel olarak nasıl bir parfüm? Bence güzel bir parfüm ama abartıldığı kadar değil. İnsanı sıkan ve deneyimli parfümseverleri çok da etkilemeyecek bir koku.. Bir kere her erkeğin sevmeyeceği, daha da ötesi her erkeğe gitmeyecek bir koku. Kumral, sarışın tenlilere daha çok tavsiye ederim. Kullanım dönemi olarak kesinlikle rüzgârlı havalar en iyi seçenek olacaktır ve tavsiyem; günlük bir parfüm şeklinde değil, bazen kullanılacak bir parfüm şeklinde elinizde bulundurmanızdır. Reklam filmindeki gibi hafif esintili havalar parfümün kokusunu güzelleştiriyor ve etkisini artırıyor. Yaz mevsiminde kesinlikle tavsiye etmiyorum ama esintili bir yaz akşamında bir yerlerde yemek yiyecekseniz, biraz da şık bir elbiseyle güzel gidecektir. Günlük kıyafetler üzerinde de çok güzel bulmadığım bir parfüm. Açık şekilde parfümün kendi çapında bir ağırlığı var ve klasik kıyafetlerle, özel günlerde kullanımı parfümün etkisini artıracaktır. Bayan parfümlerinde Dior Addict için söylediğim kullanım koşullarını aynen Dior Homme için de söylüyorum. İncelemenizi tavsiye ederim. Genel olarak kremsi bir dokunuşu var diyerek de bitirebilirim.

Son olarak kişisel görüşlerimin daha ağır olduğu birkaç cümleyle bitirmek isterim. Zamanında Avatar filmi çıktığında birçok kesim şimdiden Yüzüklerin Efendisi serisine rakip olarak göstermişti. Abarttılar da abarttılar. Peki ne oldu sonunda? Birisi hala efsaneyken, diğeri unutuldu. Oysa güzel bir film olarak lanse edilseydi, hafızamızda hep öyle kalacaktı. Yani demek istiyorum ki; Dior Homme'u yüzyılın parfümü yapıp da onun değerini kaçırmayın lütfen.  Dior Homme güzel, genelden farklı bir kokudur. Sadece bu şekilde bakarsanız, parfüm zaten ortalama kalitenin gayet üstündedir. Birinciliğe yarıştırmanın anlamı yok. Bence çok sıradan ilerleyen bir parfüm olması önemli bir eksisidir. Harmanı daha zengin yapan, pasif esanslar kullanılabilirdi. Devamlı kullanılabilecek bir parfüm olmadığını düşünüyorum ama parfüm meraklılarına muhakkak dolabında bulundurmaları gerektiğini tavsiye edebilirim. Bazı özel günler için.... Gündelik olarak çoğunlukla kullandığımı da gizleyemem tabi. :-)

Kalite: 3/5 (ortalama üstü)   Kişisel Beğenim: 3/5 (normal)

2 yorum:

  1. Hocam bu koku elinizde varsa sizden satın almak isterim..

    YanıtlaSil
  2. Elimde vardı ve şimdi bitmek üzere ki galiba ellerimizde kalan bu son demleri de para karşılığında satmak istemezdim. :-) Sanırım artık bulması da çok zor duruyor.

    YanıtlaSil