Issey Miyake - L’eau D’Issey

"Beyaz gül, beyaz gül, beyaz gül... Bir süre sonra mide bulandırıcı olmaya başlıyor."

Tür: Eau de Toilette (Kadın)
Üst Nota: Lotus, frezya, sıklemen, gül suyu.
Orta Nota:  Karanfil, beyaz zambak, şakayık.
Alt Nota:  Misk, amberseed (at kestanesi gibi), sümbülteber, osmanthus, sandal, sedir.
Burun: Jacques Cavallier
Şişe Tasarımı: Fabien Baron
Yıl: 1992

L’eau D’Issey = Beyaz Gül kokusu. Üst notasından alt notasına kadar çiçekler içinde boğuluyorsunuz. Neredeyse çiçekler dışında başka hiçbir esans yok. Genelde çiçek kokularını severim ama bu kadar saf çiçek kokusu bana bir parfümden çok üzerine kır çiçeklerini ezip sürmüş hissi verdiriyor. Hayatımın en kolay parfüm analizi bu olacaktır: Beyaz gül kokusu...

Maalesef notalar şeklinde ayrım yapamıyorum çünkü gerçekten çok tekdüze ilerliyor. Ben parfümlerde her zaman alttan gelen ufak dokunuşları sevmişimdir. Ancak bu kokuda beyaz gül dışında bir şey alamıyorsunuz. Peki hiç kullanılamayacak bir parfüm mü? Asla böyle olduğunu düşünmüyorum. Bence biraz tarz isteyen bir parfüm. Yani kişisel zevklere göre çok değişiklik gösteren bir koku. Eğer buram buram kır çiçekleri kokmak istiyorsanız bence gayet iyi bir seçim olacaktır. Echo, Miracle ve J’adore’a göre kır çiçekleri çok daha yoğun ve doğal şekilde salınıyor. Sanki gerçekten yanınızda taze çiçekler varmış gibi... Özetle, ilk saat gül kokarken, kalan zamanda kır çiçekleri kokan, alt notada çok hafiften sandalın hissedildiği çiçeksi koku.

Yazlık olduğunu söylese de herkes, ben bahar için çok daha ideal buldum kokuyu. Açık renkli elbiselerle iyi bir uyum yakalayacağına inanırken, her ten için tavsiye edebilirim ama beyaz tenliler için özellikle daha iyi bir uyum yakalayacaktır. Hafif rüzgarlı havalarda ufak dokunuşlarla etkisini daha iyi gösterecektir diyorum. Çok fazla çiçeksi olduğu için heyecandan uzak olduğunu düşünüyorum ve denemeden alınmaması gerektiğini düşünüyorum. Sevenleri kusuruma bakmasın ama bence ayrıcalığı olmayan bir koku.


(Bu parfümün bir de Florale versiyonu var. Ona da saf gül kokusu desem yeridir. Tek farkı pembe gül ağırlıklı kokuyor.)

1 yorum:

  1. benim asla vazgeçemem dediğim parfümüm.benzersiz.diğeri de alien

    YanıtlaSil