Christian Dior - Addict

"Siyah bir gül olsaydı biraz da koyu vanilya ile birlikte böyle kokardı."

Tür: Eau de Parfum (Kadın)
Üst Nota: Mandalina, böğürtlen.
Orta Nota: Gece kraliçesi, yasemin, portakal çiçeği, gül.
Alt Nota: Vanilya, tonka fasülyesi, sandal ağacı.
Burun: Thierry Wasser
Yıl: 2002

Çok siyah açılışı olan bir parfüm. Daha açılır açılmaz güzel bir vanilya kokusu sizi karşılıyor ve bununla tezatlık yaratan böğürtlen kokusuyla karşılaşıyorsunuz. Ben bu tarz tezatlıkları hep sevmişimdir ama yerinde ve güzel bir harmanla yapılırsa. İlk başta bunu güzel uygulamışlar ama sonradan fazla yumuşamasını pek beğenmedim. Bir süre sonra meydana çıkan güzel mandalina kokusu çok güzel bir tarz oluştursa da kokunun çok kapalı bir hali var ve bu hali hiç gitmiyor.

Aslında tekdüze ilerleyen yapıya sahip parfümlerden birisi. Bir şeye benzetmem gerekirse vanilya kokulu siyah bir gül gibi ya da bol vanilyalı sıcak çikolata gibi bir koku diyebilirim. Ben bu parfümü Dior Homme Intense’in kadın versiyonu gibi görüyorum. Sade, şekersiz vanilyalı, tekdüze ilerleyen bir koku... Hem Dior Homme Intense biz erkeklere kalırsa daha mutlu oluruz sevgili bayanlar! J Bu benzerlikten dolayı tahmin edileceği üzere rüzgarlı bir havada uzaktan gelirse mükemmel bir koku olabilir ama yakından çok boğucu gelecektir.

Genel olarak tavsiye edebileceğim bir parfüm değil çünkü bu kadar yoğun bir vanilyaya bir erkek olarak her zaman katlanamam. Gene vanilya sevmeyenlerin uzak durması gerektiğini söyleyebilirim bu yüzden. Özellikle genç bayanlar nedense yoğun vanilya kokularını çok tercih edebiliyorlar ve muhtemelen bunu koklayan birçok kişi de kullanmak isteyecektir. Bence bu çok yanlış bir tercih olur çünkü vanilya ne kadar hafif bir koku da olsa yoğun olursa çok ağır bir forma dönüştürür parfümü. Bu yüzden ben bu parfümü hiçbir yaş grubuna biçemedim. Vanilyayı severim diyorsanız bulabileceğiniz en iyi vanilya kokularından birisidir. Eğer tene yakın duran ve yakından boğmayan bir parfüm istiyorsanız hiç size göre değil. İşin aslı biraz tarz meselesi bu parfümü beğenip beğenmemek. Alt notasındaki Dior Homme Intense’e benzeyen havasından dolayı biraz sevsem de kesinlikle alın kullanın diyemem.

Yanlış anlamayın! Kokuyu kötü bulmuyorum. Aksine her kokuda yaptığım gibi bunda da hangi durumda iyi gidebileceğini düşündüm ve ilginç bir şekilde yoğun vanilyalı bir kokuyu bu sefer esmer tenler için daha uygun buldum. Çünkü çikolatamsı yapısı esmer tenlerle iyi bir uyum yakalayabilir ama çok fazla sıkmaya gerek yok. Evet, günlük kullanım için hiç ideal bulmadım bu parfümü ama şimdi bir düşünün. Filmlerdeki gibi özel bir gecedesiniz ve çatı katının balkonuna bir hava almak için çıktınız. Esmer tenlisiniz, siyah bir elbise giymişsiniz ve rüzgarın da etkisiyle bu koku uzaktaki bir beyefendinin burnuna gitti. İşte bu durumda sanırım dünyanın en güzel parfümü etkisini yaratacaktır. Tam anlamıyla bu saydığım şartlar için yapılmış bir parfüm bence. Esmer ten, siyah elbise, rüzgarlı hava... 

(Sanırım bu parfüm de diğer Dior ürünleri gibi bir reformülasyon geçirdi. Eğer öyleyse benim yorumladığım kesinlikle eski versiyon.)


2 yorum:

  1. bana pirinç ya da sütlaç gibi geldi kokusu. dün ilk kez kokladım boynerde. baya vanilyalı sütlaç kokuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vanilyamsı koku gerçekten çok hakim. Sütlaç kokusu da yer yer andırabilir ama içerisindeki yoğun çiçeksi kokular bu hissiyatı baya bir öldürüyor bence.

      Sil