Lancôme - Miracle

"Pembe bir toz bulutunun kokusu..."

Tür: Eau de Parfum (Kadın)
Üst Nota: Litchi, frezya.
Orta Nota: Manolya, biber, zencefil.
Alt Nota: Yasemin, misk, kehribar.
Burun: Harry Fremont ve Alberto Morillas
Yıl: 2000

Benim için çok özel parfümlerden birisi. Hatta ilk kokladığım parfümlerden birisidir. Bu yüzden taraflı mı incelerim acaba diye düşündüm ama hala ilk günkü etkisine sahip olduğuna bir kez daha şahit oldum. Hafızamdaki en değerli kokulardan biri olduğunu belirterek başlamalıyım. Şu ana kadar kokladıklarım içinde en kaliteli bulduğum kadın kokuları arasındadır.

Üst notayı esanslara ayırarak analiz edemedim ama çok pembe bir dokunuşu olduğu gerçek. Hiç kimseyi rahatsız edecek bir açılış olmadığını söyleyebilirim. Özellikle çiçek kokularına katılan hafif bir ekşilik var ve benim için en iyi açılışlardan birisi. Tek kelimeyle mükemmel bir açılış diyebilirim.

Orta notada biber olduğu yazıyor ama bu bana pembe biber gibi geldi. Yasemin ve manolyanın enfes kokuları çok güzel bir ilkbahar kokusu gibi yansıyor. Genel olarak kokuları çok iyi karıştırmışlar ve çok sade, çok güzel bir harman ortaya çıkmış. Ancak belirtmeliyim ki sonlara doğru çıkan yoğun zencefil kokusu parfümü biraz bozmuş.


Miracle nasıl anlatılabilir ki? Hani böyle yemyeşil çimlerde açan bahar çiçekleri vardır ya? Sonra pembe giysili bir kadın kulağına o çiçeklerden bir tane takarak çimlere uzanır. İşte o tarz fotoğraflara ait bir koku gibi Miracle. Adı gibi bir mucize... Farkedilir olduğunu çok düşünmüyorum çünkü bayan parfümlerini dışarıda uzun süre kullanarak analiz etmediğimi bildirmeliyim. Ancak zannediyorum baharda rüzgar estikçe etraftaki herkesi etkileyecek hafif bir koku salacaktır. Üzerine söylenecek fazla bir şey yok aslında. Bence Miracle şu ana kadar çıkmış en kaliteli parfümlerden birisidir. Harmanı çok karışık olmayan parfümleri her zaman sevdiğimden olsa gerek Miracle’ı çok kaliteli bulurum.

Bu kadar olumlu bahsettim ama daha önce de dediğim gibi kötü bir yanı var. O da git gide artan zencefil kokusunun baskın olması. Erkek parfümleri içerisinde Bulgari BLV'ye benzer bir yanı var ama onun kadar boğuk bir zencefil yerine, çiçeklerle harmanlanmış bir zencefie sahip. Normalde hiç sevmediğim bir kokudur zencefil ama parfüme mistik yanını veren koku da bu olduğu için katlanılabilir diyorum. Zaten onu yerinde kullanmış olsalardı bir efsane olabilirdi. Kısacası mükemmel bir üst nota, iyi bir orta nota, biraz boğabilecek bir alt notası var Miracle'ın. Keşke çiçeksi kokular alt notanın da baskın kokuları olsaydı. Yalnız denediğim kadarıyla Lancome Miracle için çıkardığı uyarlamalarda bazı sorunları düzeltmiş gibi duruyordu. Miracle için çıkarılan diğer parfümlere muhakkak bakın.

Yalnız bu parfümü kaldırabilen bayanlar kullanmalı. Hiçbir tende sırıtacağına inanmasam da bu parfüm açık şekilde bir beyaz teni hak ediyor.  Eğer bunu kullanıp da “kalıcı değil, farkedilir değil” diye şikayet edenler varsa lütfen buna odaklanmasınlar. Miracle’daki harmanı kolay kolay bulamayacaklarının değerini bilsinler. Erkek kardeşi Miracle Homme’a oranla çok daha kaliteli bir parfüm olmuş. 7 ml’lik mini şişesine sahip olduğum için de çok şanslıyım. Zencefilden dolayı denenmeden alınmaması konusunda uyarıyorum. Gündüz kullanımı, parfüm için daha ideal olacaktır.



11 yorum:

  1. en favorii bayan parfümünüz hangisi diye soracakktım ama sanırım buldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En favori parfümüm değil. Aslında kadın parfümleri içerisinde en favorim diye bir şey yok çünkü uzun süreli kullanamıyorum. Sadece hissiyatlarımı belirtiyorum. Erkek parfümlerinde favorilerim var tabi.

      Sil
    2. peki o zaman söle sorayım size kendinizi en iyi hissettiren bayan parfümü hangisi ? bayanlar sekerli kokular mı yoksa ciceksi kokular mı tercih etmeli görüşünüz nedir bu konuda ..

      Sil
    3. Kadınına göre değişen bir şey bu sonuçta. Ben çiçeksi kokuları her zaman daha çok seviyorum. Belirli bir favori kadın parfümüm yok.

      Sil
  2. İyi günler ben çiçek kokulu her defasında tazelicek bir koku arıyorum anlattığınız dan çok etkilendim umarım beğenirim başka tavsiyeniz var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estee Lauder Pleasures, Davidoff Echo belki tavsiye edebilirim.

      Sil
  3. Bu parfümü çok uzun süredir (sanırım 11 yıl oldu) kullanıyorum. Ve kesinlikle kendinizi çok taze hissettiren, cıvıl cıvıl, fresh bir koku. Yorumlamalarınız çok doğru olmuş bir tek beyaz teni hakeden bir parfüm yorumunuza pek katılamayacağım. Ben esmer tenli biri olarak bu parfümü yıllardır kullanıyorum ve hep olumlu yorumlar aldım. Ama evet kesinlikle ten uyumu konusunda haklısınız nedense bu koku her tende aynı kalıcı etkiyi bırakmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ten rengi konusunda fikrim bu ama sitede de belirttiğim gibi ben kadın parfümlerini farklı bir bakış açısı olsun diye yorumluyorum ve üzerimde malesef deneyemiyorum. O yüzden belki uzun kullanımda sizin dediğiniz doğru da olabilir.

      Sil
  4. kendimi bildim bileli bu parfumu kullanıyorum <3

    YanıtlaSil
  5. hiç kalıcı değil kullandım bir kalıcıgını göremedim daha dogrusu koku duyamadım

    YanıtlaSil