Calvin Klein - Eternity Moment

"Ucuz parfümlere benzer bir hava taşıması onu sınıfta bırakıyor."

Tür: Eau de Parfum (Kadın)
Üst nota: Kavun, frambuaz, liçi, guava, nar çiçeği.
Orta Nota: Çarkıfelek, yasemin, su zambağı, şakayık
Alt Nota: Sandal ağacı, misk, gül ağacı, kaşmir ağacı.
Burun: Jacques Cavallier
Şişe: Fabien Baron
Yıl: 2004

Açılışında yoğun bir guava kokusu var ve bu koku neredeyse hiç eksilmiyor. Diğer meyveleri çok alamadım ama meyveler ağır değil kesinlikle. Herhangi bir sentetiklik de yok ama özel bir tarafı olan bir açılış olmadığını da söyleyeyim.

Kalp notasına geçtiğimde açıklanan esanslarla hiçbir bağlantı kuramadım. Meyvelerle gelen hafif ağırlık, çiçeklerle yumuşar diye beklemiştim ama ne ilginçtir ki koku daha da ağırlaştı. Bu bölümün bana verdiği hissiyat ucuz bir parfümün benzeri gibi. Açıkçası hiçbir özel tarafına rastlayamadım. Sonlarına doğru çiçek kokuları kendini gösteriyor ama gene hafifliği hissedemiyorsunuz.

Alt notada da çok değişiklik söz konusu değil.  Gül kokusunu sevmeyenler uzak durmalı diyebilirim bu parfümden. Sandal kokusunu zaten çok nadir sevmişimdir. Bu parfümde de ağır, yağlı bir koku şeklinde duyuluyor.


Özetlemek gerekirse çok özel tarafı olmayan, ağır bir koku ve ucuz parfümleri andırıyor. Scarlett Johansson'a aldanıp da düşüncelerinizin olumlu olması için çaba harcamayın. Birinde duymuş olsaydım dolum değil ama hani orta kalite kokular vardır ya? Sıkça kullanılan... İşte onlardan birisi gibi zannederdim. Meyve ağırlıklı olduğunu da unutmayın.

6 yorum:

  1. Siz begenmemiş olabilirsiniz fakat o kadar kesin yargılar yazmışsınız ki, almayı düşünen ve belki de beğenecek birini bile vazgeçirebilir. Ben 4 yıldır kullanıyorum ve asla vazgecemeyeceğim parfümler arasında. Kesinkes yermeden önce biraz daha nesnel yorumlar yaparsanız daha faydalı olursunuz gibime geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neredeyse her gün farklı bir parfüm sıkıyorum ve aralarında bazılarını çok beğeniyorum ama gelin görün ki bazı insanlar bunlara olumsuz tepkiler verebiliyor. Ne yazık ki bu olumsuz yorumlara da canımızın sıkılması normal çünkü o parfümler bizim için özel. Bu parfüm de sizin için değerli olduğu için olumsuz bir yoruma verdiğiniz tepkiyi anlayabiliyorum. Ancak unutmamak gerekir ki burada yaptığım şeylerden birisi parfümü yorumlamak. Peki bir yorum sizce ne kadar nesnel olabilir? Adı üzerinde bu bir yorum ve şahsi fikrimi belirtiyorum ama genel anlamda diğer yazılarımı da okuduysanız kullanıcılara parfümün genel hatlarıyla nasıl koktuğunu ve kalitesinin ne düzeyde olduğunu anlatmaya özel bir çaba harcıyorum. Hatta benim ve parfümlerle arası çok iyi olan birçok kullanıcının bir yerden sonra özellikle dikkat ettiği şey parfümün kalitesi oluyor. Bu bağlamda da birçok kişinin beğenmediği bir parfüme tam puan verebiliyoruz. Hatta elimde bazı parfümler var ki deneyimsiz birçok kullanıcı bunların harika koktuğunu söylüyor ama içindeki esans kullanımı ve nota geçişleri o kadar vasat ki ben bu kokulara tahammül bile edemiyorum çünkü kaliteleri zayıf. Kalite de birçok faktörden etkilenebilir.

      Yine de üzülerek söylemek zorundayım ki kalite olarak gerçekten ortalamanın altında bir koku ve bu konuda oldukça nesnel olduğumu söyleyebilirim. Belki sizin karakteriniz ile oldukça örtüşen bir koku rengine sahiptir ve size yakışıyordur ve belki birçok kişi de sizin üzerinizde bu parfümü çok seviyordur. Ben ise sizi hiç görmeden ve tanımadan ve hatta bu parfümü kimsenin üzerinde daha duymamış biri olarak bu parfümü inceliyorum. Bu da bence bu konuda nesnelliği artıran bir ölçüt. Sadece bu koku için değil, Calvin Klein genel anlamda kalite hissiyatından uzak kokular üreten bir firma. Eğer çok derin bir şekilde koklamaya çalışırsanız içeriğindeki esansların birçoğunun sentetik olduğunu ve size gerçekten o kokuların doğal halini yaşatmadığını görürsünüz. Yine de bu durum sizi parfümden vazgeçirecek bir etken değildir. Sizin karakterinizle örtüşen bir koku olabilir ama okuyan bu parfümü almaz diye de olumsuz yorumlardan kaçınamam. Sonuçta forum sitelerine hangi parfümü yazarsanız yazın kullanan herkes mükemmel olduğunu söyler. :) O zaman bırakalım da biraz deneyimli kullanıcılar daha açık bir şekilde fikirlerini belirtebilsinler. Dilerim derdimi anlatabilmişimdir. Çok teşekkürler.

      Sil
    2. Eklemem gereken ve blog içerisinde de yazdığım önemli bir nokta var. Kadın parfümleri ile erkek parfümlerini yorumlamam arasında çok büyük farklar olabilir. Erkek parfümlerinin uzun kullanımlarda nasıl sonuçlar verdiğini detaylı olarak açıklıyorum ancak kadın parfümlerini kendi üzerimde test edemediğim için sadece kalitelerinden ve içeriğinden söz edebiliyorum. Aslında blog kurulurken çok düşündüm kadın parfümleri hakkında yorumlar yapmamayı ama sonrasında bu kadar çok parfüm elimdeyken bunları paylaşmamanın haksızlık olacağını düşündüm. Bu bağlamda kaliteden ve içerikten bağımsız olarak üzerinizde nasıl bir sonuç ortaya koyacağını bilmem çok zor ve bu tür yorumlamalardan da mümkün olduğunca kaçınıyorum. Sitenin sol sütununda da dediğim gibi kadın parfümleri için yaptığım yorumlar uzun kullanımlar sonucu değildir. Kadın parfümlerindeki yorumlarım ağırlıklı olarak kalite üzerine.

      Sil
  2. Eternity moment senelerdir bana kendimi iyi hissettiren ve erkek arkadasimla tanismama vesike olan ve arkadaslarim.tarafindan da oldukce olumlu tepkiler alan bir parfum. Boyle bir degerkendirmeye katilmamakla beraber sasirdim da..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size kendinizi iyi hissettiriyor, size güzel tepkiler verdiriyorsa ve sizin güzel günler yaşamanıza vesile oluyorsa ne mutlu size. Ancak yine de burada şaşırılacak bir durum yok. Örnek vermek gerekirse One Million da birçok kadın tarafından beğenilen ve aşık olunan bir koku ama ben üzerime sıkamam çok sentetik ve kalitesiz olduğu için. Bence Eternity Moment da oldukça sentetik ve normal Eternity'den daha kalitesiz. Ben burada insanların genel beğenilerini anlatmıyorum, kalitesini ve doğallığını anlatmaya çalışıyorum mümkün olduğunca. Yüzlerce parfümü denemiş ve onların derinlerine inmiş parfüm severler için malesef beğeni kriterlerimiz de farklılaşıyor. Bunların hiçbirisi kişisel olarak üzerinize alınmanız gereken yorumlar değil. :-) İyi günlerde kullanmanız dileğiyle.

      Sil
    2. Kesinlikle ucuz parfüm kokuyor herkesin tercihi farklı olabiliyor asla kullanamayacağım ama marka olduğu için hediye edilmiş bir parfüm açılışdaki yoğun alkol kokusu daha da basitleştiriyor paranıza yazık

      Sil