Lancôme - Trésor

"50'lerden günümüze kadar uzanan bir koku yolculuğunu tek bir şişeye sığdıran parfüm..."

Tür: Eau de Parfum (Kadın)
Üst Nota: Ananas, leylak, şeftali, kayısı çiçeği, inciçiçeği (vadideki zambak), bergamot.
Orta Nota: İris, yasemin, güneş çiçeği (kediotu), gül.
Alt Nota: Kayısı, sandal, amber, misk, vanilya.
Burun: Sophia Grojsman
Şişe Tasarımı: Charles Boussiquet
Yıl: 1990

Esansımsı bir meyve açılışı ile başlıyor Tresor. Bence çok demode bir kokunun açılışı gibi. Tabi yorumlamadan önce meyve kokularını zaten sevmediğimi bildireyim ki biraz önyargılı olabileceğimi bilin. Orta notalar devreye girdiğinde parfüm ne kadar yaşlı olduğunu daha iyi anlatıyor. Açık şekilde ben yirminci yüz yılların son parfümlerindenim diyor. Güzel yanı, geçmişle günümüz kokularını birleştiren bir çizgide bulunmasıyla hafif bir nostaljik hava estirmesi.

Hafif bir koku değil. Meyve şöleni bir harmandan daha cıvıl cıvıl şeyler beklerdim ama daha çok tek bir koku duyuluyor. Çok koklanası bir hava estirmiyor. Başarısız bir üst ve orta nota desem haksızlık etmiş sayılmam. Bir dakika...


İlginç bir şekilde genel kanımı bir anda değiştiren bir geçişe sahip Tresor. Sanırım hayatımda kokladığım en ilginç kokular arasına dahil etmeliyim. Alt notaya geçişi itibariyle bütün yargılarını paramparça eden bir sanat yaratmış bence Lancome. Adeta o demode kokuyu alıyor, bambaşka bir çizgi üzerine koyarak modern ama klasik bir hale sokuyor. Sanki parfümü sıktığınızda sene 1950 iken, parfümün kokusu sonlarına doğru yaklaştıkça seneler ilerliyor. Daha orta notayı koklarken demiştim ya geçmişle günümüz kokularını birleştiren bir çizgide olduğunu? Gerçekten de yanılmamışım. Meyve kokularını sevmeyen ben bile alt notasına farklı bir hayranlık duydum. Adeta genç, naif ama olgun bir bayan kokusuna bürünüyor o ağır, eski koku. Sanırım sandal ağacı, amber ve vanilya uyumu bir parfümü bundan daha güzel hale getiremezdi. Özetle; demode bir üst ve orta notanın ardından gelen modern-klasik bir alt notadır Tresor.

Parfümü nasıl bir insan üzerinde hayal edebilirim derken; kesinlikle internette dolaşan görüşlerin aksine yaşlı insanlar için değil, orta yaşa yakın genç ama klasik giyimi ve olgunluğu tercih eden bayanlar için uygun gördüm. Parfüm yaşça yüksek bayanlar için de uygun düşebilir ama çok gençler için tavsiye edemem. Çünkü gerçekten olgun bir karakteri hak ediyor. Git gide hafiflemesini göz önünde bulundurursak, orta yaşa yakın genç bayanlar için denenmesi gereken bir koku diyebiliriz. Bence farklılık ve çarpıcılık olarak gayet başarılı bir parfüm. Kalite olarak yeterince iyi. Başta çok ağırken, sonlarına doğru hafiflemesi ve modernleşmesi sayesinde günlük kullanıma da uygun düşeceğine inanıyorum. Muhakkak denenerek alınması gerekenler sınıfına sokabiliriz. Alabileceğiniz en iyi meyve kokuları arasında olduğuna emin olabilirsiniz. Ayrıca parfüm meraklısı erkeklere de bir kez koklamalarını tavsiye ederim çünkü notalar arasındaki farklılıklara ve bunun işlenişine mutlaka şahit olmalılar. Koklayan birçok kişinin sevmeyeceği ama deneyimli bir burnun kalite olarak hayranlık duyacağı bir parfüm.

(Lancome'un bayan parfümlerindeki her zamanki genel dokunuşuna sahip bir kokusu olduğundan, kalite olarak çok memnun kalacaksınız. Hazır parfümün mucidi sayılabilecek bir firma neticede.)

5 yorum:

  1. Tresor'u denemeyi düşünüyordum. Kısa bir araştırma yapmak istedim ve soluğu burda aldım .Bilgilendirici, güzel yazınız için teşekkürler. En kısa zamanda deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  2. Umarım beğenirsiniz. Güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.

    YanıtlaSil
  3. 1994'ten beri surekli kullandigim parfumum. Oyle ki oglum baska yerde kokuunu duydugumda annem kokuyor, diyormus. Cok guzel yorumlamissiniz. Ikinci paragraftaki fikrinizi degistiren alt notalari yorumlamanizi okuyunca, bu kadar guzel anlatilabilirdi, dedim. Bu kadar yildir kullandigim halde ilk siktigimda hep o endiseyi duyar, sonrasinda icinde kendimi bir o kadar iyi hissederim.
    Kaliciligi uzerine de ben ekleme yapayim. Gerçekten cok kalici, denize girdigimde bile kokusu duyuluyor. Ara ara gunluk hafif parfumler alsam da, Tresor'un klasigi de, Midmight Rose'u da hep masamin ustunde.
    Cok guzel bir blog. Yebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten okuduğuma çok sevindiğim bir yorum bu. Belli ki parfüm konusunda deneyimli ve zevkli bir insansınız. Yorumlarım size doğru geldiyse ne mutlu bana. İkinci olarak da ben Tresor'u çok defa kokladım ama etrafımda annem dışında kullanana pek denk gelmedim. O yüzden benimle aynı görüşü paylaşabilecek de kimsem yoktu. Parfümün o ilk baştaki endişe verme hissini sizin de yaşamış olmanız bendeki haklılık duygusunu biraz pekiştirdi. :-) Oğlunuzu bu kokudan çok mahrum bırakmayın, güzel günlerde kullanın.

      Sil
  4. Merhaba. Trésor L'Eau de Parfum Lumineuse ve Trésor Eau de Parfum kokularının şişelerinin GÖRSEL olarak farkları var mı? Lumineuse olanının üzerinde "Lumineuse" olduğuna dair bir ibare yok. Ve koku olarak farklar nedir kısaca değinebilir misiniz? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil