Jil Sander - Jil Sander Sun Men

"Tam bir sahil kenarı parfümü. Daha fazla beklentiniz olmasın ama yaz için ideal."

Tür: Eau de Toilette (Erkek)
Üst Nota: Bergamot, biberiye.
Orta Nota: Kakule, misk, muskat (küçük Hindistan cevizi), plumeria (frangipani).
Alt Nota: Sedir, amber.
Burun: Beatrice Piquet & Alain Astori.
Şişe Tasarımı: Fabien Baron
Yıl: 2002

İlginçtir ki bence çok güzel olmasına rağmen çok bilinmeyen bir parfüm Jil Sander Sun Men. Hatta herkese hiç düşünmeden tavsiye edebileceğim bir kokudur. Genele hitap etme konusunda bence mükemmel tasarlanmış ve hatta her mevsim kullanıma ve hatta gece kullanımına bile gidecek bir yapısı olması onu bence harika bir parfüm haline getiriyor. Elbette birçok parfüm koklamış birisi bunun eleştirilecek yanlarını bulabilir ama zannetmiyorum ki kimse bu dediklerimi görmezden gelemez. “İyi” demese de en azından hiç kimsenin “kötü” yorumunu yapmayacağı bir parfüm.

Açılışımızı yoğun portakalımsı bir koku başlatıyor ve buna eşlik eden bolca biberimsi kokular. Güzel bir açılış mı? Bence değil ama rahatsız edecek cinsten de değil. Portakal kolonyasına çok benziyor. Alkolün büyük kısmı uçtukça koku kendi haline dönmeye başlıyor ve daha durgun bir hal alıyor. Şişesindeki turuncu renge aldanıp da sürekli portakal kokacağınızı düşünmeyin. O zaman zaten çok klasik bir yaz kokusu olurdu. Üst nota genel olarak iyi sayılabilecek bir kokuya sahip. Çikolatamsı bir hava estiriyor ki zaten tüm notalarda bu hava var.

Orta nota o kadar net ki... Buram buram Hindistan cevizi kokuyor. Benim en sevdiğim kokulardan biridir. Burada da bence kullanımı gayet yerinde olmuş ve parfüme genel karakterini vermiş. Açıklanan notalarına baktığımızda muskat kokusu olduğunu ama Hindistan cevizi olmadığını görüyoruz birçok yerde ama Hindistan cevizi kokusu almamak elde değil. Ya yanlışlık var açıklamalarda ya da karışım bize bu kokuyu oldukça andırıyor. Öncelikle şekerli bir koku olmadığını söylemeliyim. Daha çok tatlı bir havası var ve bu tatlılık bence üzerine ustaca eklenen baharatımsı, biberimsi kokularla parfüme biraz erkeksilik de katıyor. Sadece birazcık ama... Feminen bir tarafı olduğunu asla reddedemeyiz. Bu bölümü, hatta parfümün genel kokusunu, genel olarak bir şeye benzetebilirim ki o da tencerede eritilmiş beyaz çikolata içine bolca Hindistan cevizi atılarak kaynatılan bir karışımın kokusu. Ancak kaynama işleminin üzerinden vakit geçmiş ve biraz soğumuş bir karışım gibi. Bunu anlatmamın sebebi şu ki; parfüm hem ferah bir kokuyken, hem de sıcak bir yapıya sahip. Bu yüzden sanırım verebileceğim en güzel örnek soğumuş, Hindistan cevizli beyaz çikolata kokusu olacaktır. Koku tam olarak böyle mi kokuyor? Hayır, tam benzeri bu değil ve parfüm bu örnekteki karışımdan daha da güzel kokuyor. Açık bir şekilde bence çok güzel bir orta nota.


Notalar içinde misk ve sandal ağacı da yazıyor ama bunlar sabitleyici olarak kullanılmış olmalı diye düşünüyorum. Çünkü alt notaya geçince de çok bir farklılık olduğu savunulamaz. Odunsu bir yapıya hiçbir zaman bürünmüyor. Üst notada yoğun olan ve gitgide azalan biberimsi, baharatsı kokular bu notada da kendini gösteriyor ve kokunun çikolatamsı boğuculuktan uzaklaşmasını sağlıyor. Genel olarak orta notadan farklılığı, bahsetmiş olduğum karışımdan kendini çok uzaklaştırmasa da, beyaz çikolata kokusuna daha çok yaklaşmış olmasıdır. Tabiki Hindistan cevizi kokusu kendini hiç kaybettirmiyor. Var olan ve rahatsız etmeyen hafif şekerimsi koku bu notada daha da azalıyor ve bu, kokunun etraftaki insanları boğma ihtimalini bence iyice azaltıyor ve genele hitap etme gücünü daha da artırıyor. Bence gene harika bir nota daha...

Özetle; kendimi tekrar etmiş olacağım ama Jil Sander Sun Men herkesin kullanacağı ve tarzına uyduracağı bir koku olmasa da herkesin bir dereceye kadar beğeneceği ve kötü demeyeceği bir koku.  Genel olarak beyaz bir havası olduğu için midir bilemem ama bana tam bir beyaz tenli erkek parfümü gibi geldi. Geneldeki yazlık kokuların aksine, baharatlarla yoğunlaştırılmış bir ferah kokudan ziyade yerinde baharatlarla ve durgunluk sağlayan kokularla daha dengeli bir koku Jil Sander. Ne kapalı; ne de açık, ferahlatan bir yapısı var. Ne çok tekdüze, durgun; ne de çok değişken, hareketli bir yapısı var. Açık renkli elbiselerle daha güzel gideceğini düşünüyorum. Gündüzlük ve yazlık bir parfüm olarak nitelendirilebilir ama en başta dediğim gibi her mevsimde ve ortamda kullanılabilecek bir koku olduğunu düşünüyorum. Tabiki bu biraz da kişisel bir şey. Farkedilirlik ilk bir saat çok iyiken devamında da fena değil. Kalıcılık da bir yaz parfümüne göre baya iyi. Bu da artı bir avantajı.

Eğer tek bir parfüm kullanmak istiyorsanız ve arayış içindeyseniz mutlaka denemelisiniz. Eğer bir parfüm meraklısıysanız ve dolabınızda beşten fazla parfüm bulunduruyorsanız, altıncı kokunuz bence bu olmalı derim. Eğer çok daha ilgiliyseniz ve bugüne kadar 200’e yakın kokuyu denediyseniz belki çok etkileyici gelmeyecektir ama ben ilk 50 listenize gireceğini iddia ediyorum.

12 yorum:

  1. Beğendim kullanacağım 1 şişe ama yıllarca kullanabileceğim bir parfüm arıyorum yardımcı olurmusunuz? 36 yaş,genç takılan,hindistan cevizi,misk,amber,çikolata,tütün kokularını seven...??tşkler.--alp--

    YanıtlaSil
  2. Yıllarca kullanabileceğiniz parfüm için garanti veremem çünkü bazen çok güzel bulduğumuz bir parfümden uzun vadede sıkılabiliyoruz. Jil Sander Sun Men bence kış mevsiminde sizi sıkmaya başlayabilir ama isterseniz deneme amaçlı bir fıs sıkın ve hoşunuza giderse kokusu bir şişesini alıp deneyin. Hem siz memnunsanız hem de etrafınız memun kalırsa zaten o sizin kalıcı parfümünüz haline gelir. Sizi tanımadan, görmeden yorumlarla sizin uzun süre kullanacağınız parfümü belirlemem(!) açıkçası sizi aldatmak olur.

    Hindinstan cevizi içinse dikkat edin aslında bu parfümdeki Hindistan cevizi değil, küçük Hindistan cevizidir. Yani muskattır ama nedense bana çok bariz bir Hindistan cevizi kokusu verdi. Sanırım o ayrımı da iyi belirtmemişim. O yüzden tekrar düzenleme yapıyorum. Dediğim gibi bence siz bu parfümü deneyin. Bunun dışında özellikle Estee Lauder Intuition ve Cerruti Pour Homme da dediğiniz esanslara göre uygun parfümlerdir. Onları da deneyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim. Beğendim kullanıyorum.Tavsiye ettiğiniz parfümleri de deneyeceğim.-alp-

    YanıtlaSil
  4. jil sander for men mi yoksa sun man mi yorumlarınızı alabılır mıyım?

    YanıtlaSil
  5. Jil Sander'in tüm kokuları kaliteli, ferah ve genele hitap etme konusunda başarılı. Sun. Man in daha hafif ve azicik degismis halidir. Man in dip notalarında tütsü var. Ben Sun ı tercih ettim ikiside güzel. -alp-

    YanıtlaSil
  6. Malesef o parfümü henüz deneyemedim ama genelde başarılı yorumlar aldığını okuyoruz internetten. Tek bilgim bu. Diğer bloglara bakmanızı tavsiye ederim. Birçok yerde incelemesini gördüm ama ben uzun bir süre boyunca o parfüm için incleme yazamam sanırım. Ben özellikle internet ortamında incelemesi az bulunan parfümleri denemeyi tercih ediyorum çünkü. İlginiz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. jil sander for men yaklaşık bi 5 yıldır kullanıyorum parfümünün markası nedir diye soran bir çok kişi oldu kokusu beni rahatlatıyor sinirlendiğimde fln sıkıyorum kokladıkça sakinleşiyorum :) istediğiniz kadar sıkın rahatsız etmiyor özellikle beyaz tenli erkeklere iyi gidiyor.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Sevgili arkadasim.
    parfum denemekten sıkıldım artik senden ricam olucak. Kullandigim parfumler;Jean Paul Gaultier le male -Salvatore Ferragamo Acqua Essenziale Blu Edt- yves saint laurent la nuit de l'homme-one million... hosuma giden tarz bunlar. Fakat bana oyle bir parfum soyleki yaz kis kullanayim ve artik benim parfumum olsun surekli onu kullanayim ve cok bikinen marka olmazsa sevinirim :) tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  9. 22 Şubat'ta yorum yazan arkadaşa tavsiyem Dior Higher Energy al bir şişe,daha başka parfüm kullanmasın emin ol.Parfüm değil Mıknatıs mübarek

    YanıtlaSil
  10. Merhaba;
    8 yıldır jil sander sun kullanıyorum.
    Fakat biraz sıkıldım artık. Alternatif olabilecek yakın bir koku arıyorum. Bu konuda tavsiyesiniz olabilir mi?

    YanıtlaSil
  11. Merhaba üstadım hindistan cevizi ağırlıklı unisex bi koku arıyorum kalıcılığı yüksek olan önerebilir misiniz acaba ?

    YanıtlaSil