Calvin Klein - Man

"Tütsü, ciklet gibi bir şey."

Tür: Eau de Toilette (Erkek)
Üst Nota: Biberiye, mandalina, bergamot, menekşe yaprağı.
Orta Nota: Yeşil nane, defne yaprağı, muskat (küçük Hindistan cevizi), tütsü.
Alt Nota: Selvi, amber, sandal, gayak (peygamber ağacı).
Burun: Ann Gottlieb, Harry Frémont & Jacques Cavallier.
Yıl: 2007

Harmana baktığımızda aslında çok da büyük beklentilerimiz olmuyor. Daha önce harmanına bakmadan kokladım ve içinde neler olduğunu test etmeye çalıştım bu parfümün. Biber, turunçgil, tarçın, amber, sandal ve Hindistan cevizi kokuları almıştım. Tarçın kokusu tatlı gibi gelmişti ve muhtemelen küçük Hindistan cevizi (muskat) kokusuydu bu. Bu arada ismine aldanıp bunun Hindistan cevizi ile aynı koku olduğunu düşünmeyin. Esansını koklamadım ama tahmin edebiliyorum birçok parfümden kokusunu ve genel yorumlar da tatlı bir tarçın kokusu gibi diyor. Ancak Hindistan cevizi kokusunu nereden aldım bilmiyorum. Genel olarak harman denge bakımından çok zayıf ve bence kalite olarak çok yetersiz bir parfüm. Zaten CK'dan da daha fazlasını bekleyemezdim açıkçası.

Açılışında yoğun bir biber, yeşilimsi bir koku ve turunçgil alıyorsunuz. Açılkanan harmanla uyumlu ama kesinlikle iyi karışmamış, kalitesiz duruyor. Baskın olan bir biber kokusu aldım ama harmanda böyle bir esans yok. Özetlemek gerekirse baharatlı bir yeşilimsi koku alıyorsunuz en başta. Turunçgil solup gidiyor.

Orta notada tam bir karmaşa başlıyor. Her esans farklı telden çalıyor ve gerçekten insanın koklayası gelmiyor. Yeşil nane ve odunsu bir koku var. Bilip de koklarsanız bir tütsü kokusu olduğu algılıyorsunuz kolayca. Hafif ve tatlı bir tarçınsı koku alıyorsunuz ve bu da muskattan kaynaklanıyor. Tütsü kendini iyiden belli ediyor bu bölümde. Alt notadan ise yoğun bir sandal ve amber kokusu alıyorsunuz ama amber daha fazla. Ben orta notada bir Hindistan cevizi kokusu almıştım ama yanılmışım sanırım. Tütsünün kokusu belki bende bu izlenimi uyandırdı. İzlenimimi şu şekilde anlatabilirim ki; yarım Hindistan cevizi içinde tütsü yakılmş, yanında yeşil kokular koyulmuş ve baharatlar eklenmiş. Hem orta nota hem de genel olarak parfüm bu şekilde kokuyor.


Alt notada ise orta notada bahsettiğim tütsü ve Hindistan cevizine benzettiğim koku duruyor, üstüne odunsu kokular ekleniyor. Eğer Intuition kullanan varsa  bu kokuyu ona benzetebilir. Hakikaten de benziyor ama kalite olarak düşük. Deneyimsiz kullanıcılar için de deneyimsiz kullanıcılar için de tatlı bir tütsü kokusudur CK Man. Bir de size bir tavsiyem var. Kendisinden paylaşım için izin almadım ve eğer okuyorsa iyi niyetime bağlasın lütfen; http://hakan-parfum.blogspot.com.tr'deki bu parfümün incelemesi bence oldukça başarılı. Hatta diğer incelemeler de oldukça zevkime yakın ve kaliteli. Bu blogda CK Man için eski ciklet kokularına benzediğine dair bir yorum yapılmış. Gerçekten bunu okuyunca oldukça hak verdim. Eski yeşil, pembe, tırtıklı ve kazık gibi sert cikletler vardı ya? Hakkaten o kokuyu andırıyor bu parfüm özellikle orta ve alt notalarda. Bence başarısız, vasat kalitede bir parfüm ama çok fazla deneyiminiz yoksa hoşunuza gidecektir ve hatta bazı genç kızların zevkine de uygun gibi geldi. Fazla maskülen olduğunu söyleyemem kesinlikle. Kış ve bahar mevsimlerine yakışabilecek bir parfüm.

Kalite: 1/5 (zayıf)   Kişisel Beğenim: 2/5 (kötü)

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder