Clinique - Happy Heart

"Çiçek kokusu isteyenlerin deneyebileceği, sıradan bir parfüm."

Tür: Eau de Parfum (Kadın)
Üst Nota: Mandalina, salatalık, çin tarçını.
Orta Nota: Sarı çuha çiçeği, vahşi havuç çiçeği, su sümbülü.
Alt Nota: Sarı odunlar, sandal.
Burun: 
Christophe Laudamiel & Olivier Polge
Yıl: 2003

Kolonya kokusu gibi bir koku geliyor ilk sıktığınızda. Turunçgil kokusu çok baskın değil ama çok yoğun bir çiçek kokusu hakim. Notalarında hanımeli göremedim ama bence bu hanımeli olmalı çünkü çok benziyor. Bence mükemmel bir kokudur hanımeli ama burada çok beğenmedim. Çok kaliteli gelmiyor ve bana göre kötü bir hanımeli kokusu. Yine de hanımelini duymak bile benim için iyi bir deneyim. Koku çiçeksi olduğunu zaten en baştan beri belirtiyor. Açıklanan esanslarla hiçbir bağlantı kuramadım desem yeridir. Çünkü çok baskın bir hanımeli kokusu alırken, içeriğinde böyle bir esans olmaması ilginç.

Orta notaya geçtiğinde ise çok hafiften bir turunçgilin eşliğinde gene çiçek kokuları baskın durumda. Greyfurt kokusunu rahatlıkla alabilirsiniz. Gel gelelim ki, notalar içerisinde greyfurt kokusu da yazmıyor. :-) Aslına bakarsanız esansların uyumu bence çok iyi ama greyfurt (ya da her neyse) kokusu da bana çok kaliteli gelmedi. Hanımeli de greyfurt da biraz buruk bir yapıda. Orta notaya daha sonra eşlik eden koku ise çim kokusuna benzer bir koku. Hatta ben bu kokuyu şöyle tarif edebilirim ki, denize çok yakın bir yerde yazlığınız var, bu yazlık 3 katlı 5 tane binadan oluşan bir mini site. Güzel de bir bahçesi var, ikindi vakti çimler sulanıyor, hanımeli ağaçları da bahçeyi süslüyor. İşte o esnadaki koku gibi bir koku Happy Heart.

Alt notası bence parfümün en başarılı yeri. Çok güzel bir çiçek kokuları deneyimliyorsunuz. Öyle dolum ya da kalitesiz parfümlerdeki çiçek kokuları gibi sizi boğmuyor. Daha iç açıcı, etkileyici ve ağır olmayan çiçek kokuları hakim. Erkekler açısından düşünürsek beğenilmesi çok yüksek ihtimale sahip bir parfüm. Kadınlar içinse tarz meselesinden ibaret.


Parfüm genel itibariyle ilk sıktığınızda nasılsa, o şekilde de devam ediyor. Notalar içerisinde yazan kokuları neredeyse hiç alamadım malesef. Bunun iki sebebi olabilir; birincisi harmanın karışımı kokuları tek tek almanızı engelliyordur, ikincisi ise kadın parfümü olduğu için deneyimimin daha az olmasıdır. Ancak yıllardan beridir kadın kokularının birçoğunu defalarca koklamış birisiyim ve bu kokuyu da 7-8 yıldır biliyor ve bazı aralıklarla kokluyorum. Çok bildiğim bir koku olmasına rağmen incelememi yaparken biraz canım sıkıldı aslında kokuları alamadığım için. 

Genel olarak toparlayacak olursam, üst nota ve orta notanın başları biraz yapay, sonrasında biraz daha kalite olarak toparlanan bir parfüm. Ancak kesinlikle çok kaliteli bir havası yok. Buruk çiçekler hissediliyor. Şahsen çok iyi bulmadım ben. Deneyimsiz kullanıcıların çok seveceği bir koku ama çok fazla parfüm koklamış bayanların basit bulacağına inanıyorum. Üzerimde uzun süreli kullanamadığım için kalıcılık ve farkedilirlik yorumu yapamam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder