Davidoff - Echo

"Baharatlarla donatılmış sucul bir yaz parfümü."

Tür: Eau de Toilette (Erkek)
Üst Nota: Sıkıştırılmış hava akoru,
Orta Nota: Aldehit, hindistancevizi, yenibahar, kakule, karabiber.
Alt Nota: Süet, sedir, sandal, misk.
Burun: Alain Astori, Pierre Wargnye & Beatrice Piquet.

Şişe: Karim Rashid
Yıl: 2003

Notalarını bulmakta çok zorlandığım bir parfüm. Bu yüzden yukarıda yazanlara çok da itibar etmemenizi öneririm. Zaten parfümümüzü koklarken içinde neler olduğunu anlayabiliyoruz. Davidoff, kadın parfümlerinde bence çok kötü bir firma ama erkek parfümleri için aynı şeyi söyleyemem. Çok kaliteli parfümler de diyemem ama iyi parfümler. Echo'yu da seviyorum ben. İnsanı rahatsız etmeyen, zarif bir kokusu var. Şişesiyle de zaten ben bir sucul yaz parfümüyüm diyor size.

İlk sıkışınızda baharatlı bir turunçgil gibi sizi karşılıyor. Hava akoru dedikleri nasıl bir şey bilmiyorum açıkçası ama parfümde güzel bir ferahlık var. Aynı zamanda da biraz yapaylık. Muhtemelen bu nota olsa gerek. Parfümde turunçgil olduğuna dair bir bilgi bulamadım ama açılışında bana az da olsa var gibi geldi. Açılıştaki acımsı ekşilik de buradan geliyor gibi. Echo için ferah kelimesini kullanmak istemiyorum. Çünkü biraz daha farklı bir yapısı var. Sucul demek çok daha yerinde olur.

Başından beri zaten vardı ama orta notalarda kendini daha çok belli eden esanslar baharat esansları. Ben hafiften bir Hindistan cevizi hissetmedim değil. Baharatlara alttan eşlik ediyor. Harmanın içinde yenibahar yazıyor ki kesinlikle kendini en belli eden baharat da bu. Aynı şekilde karabiber kokusu da kendini estiriyor. Doğal olarak insan düşünüyor bu nasıl sucul parfüm diye. Hatta nasıl yazlık bir koku olabilir diye. Bir seferliğine denerseniz size hiç bu izlenimi vermeyebilir ama uzun süreli kullanırsanız anlarsınız yazlık ve sucul bir parfüm olduğunu. Üst notada yazan hava kokusunun sentetik bir yapı verdiğini hala söylemeliyim ama o da olmasa baharatlı bir kokudan ibaret olurdu sanırım. Orta notayı genel olarak iki şeye benzetebilirim. Bir bardak Hindistan cevizi sütünün içine yenibahar ve karabiber atıp koklayın, bu kokuya çok benzeyecektir. İkinci hissiyatım ise bir deniz kıyısında, kumsalda esen rüzgarla birlikte gelen yenibahar ve karabiber kokuları oldu.

Alt nota parfümün en sevdiğim bölümü. Biber hissiyatı oldukça azalıyor ve turunçgil-sandal hissiyatı uyandıran güzel bir yaz parfümüne dönüşüyor. Gel gelelim ki çok kısa süre sonra uçup gidiyor. Malesef kalıcılığı çok düşük Echo'nun. İyi bir kalıcılığı olsa uzun süre kullanabilirdim ama bu şartlarda çok kullanasım gelmiyor. Üstelik karakterime de çok yakıştığını düşündüğüm bir kokuydu. Zaten kendine doğru düzgün bir yaz parfümü seçemeyen ben için oldukça büyük bir hayal kırıklığı bu.

Kısacası Echo, hava akoru üzerine kurulmuş karabiber ve yenibahar kokusu. Burnunuz hassassa Hindistan cevizini de alabilirsiniz. Eğer kokularla çok aranız yoksa size turunçgil parfümü gibi gelecektir. Bence bu bir başarı çünkü doğrudan baharatlı bir koku hissiyatı verse çok da güzel olmazdı. Özetliyorum: İçerisinde birazcık sentetiklik barındıran, hem temiz hem de kirli kokan, az biraz maskülenlik barındıran, havanın temizliğiyle karakterini kurtaran ve kendini yazlık bir hale getiren, insanı kesinlikle boğmayan, iki ağır baharatla böyle hafif bir koku oluşturmasıyla başarılı olan, özellikle Kenzo Pour Homme gibi mide bulandırmayan, ilkbahar-yaz için çok ideal, kalıcılığı ve farkedilirliği çok zayıf, deneyimsiz kullanıcılar için çok hoş bir turunçgil, deneyimli kullanıcılar için çok özellik barındırmayan baharatsı bir yaz kokusu olan, zarif bir parfüm Echo.



Kalite: 3/5 (ortalama üstü)   Kişisel Beğenim: 4/5 (iyi)

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder