Calvin Klein - Sheer Beauty Essence

"Vasat, sentetik, ucuz kokan bir parfüm."

Tür: Eau de Toilette (Kadın)
Üst Nota: Beyaz şeftali, armut çiçeği.
Orta Nota: Şakayık, gül, manolya, leylak.
Alt Nota: Vanilya, sedir, misk.
Yıl: 2013

Kapağından kokladığınızda sizi çeşitli çiçeklerle karşılıyor. Hatta o kadar bariz ki ben buram buram çiçek parfümüyüm diyor. Ne yazık ki bu ilk izlenim anlattığım kadar tatlı değil, oldukça vasat bir çiçek şöleni. 

Burnunuz iyise ilk sıktığınızda şeftali kokusu alacaksınız ama bu öyle tahmin ettiğiniz türden ağır bir şeftali kokusu değil. Notalarında da beyaz şeftali diye geçiyor. Daha çok böyle şekeri az olan ve meyve olarak pek tercih edilmeyen şeftaliler vardır ya? Onların kokusu gibi işte. Şeftali olarak bence çok güzel bir koku ama malesef harman çok kötü. Üst notasında armut çiçeği yazıyor ve gerçekten derinden koklarsanız bu kokuyu alırsınız ama önceden bilmiyorsanız emin olmanız zor. Aslına bakarsanız kokuları tek tek incelediğimizde güzel kokular ama birleşince çok ağır bir koku ortaya çıkıyor. Yani biraz ucuz parfüm havası var açılışında.

Orta notaya geçtikçe doğal olarak bu meyvelerin ağırlığının biraz azalmasını ve çiçeklerin kokusunun ortaya çıkmasını bekliyoruz. Bu arada bu benim kişisel tercihimdir kadın parfümlerinde; meyve kokuları ağır gelir bana. Leylak kokusu biraz baskın bir şekilde hissediliyor bu bölümde. Aslında daha fazlaca kullanımasından değil, baskınlığından böyle. Şakayık ve gül kokuları zaten benzer yapıdalar ve hissedilebiliyor. Peki bu kokular kaliteli mi derseniz size doğrudan çok kötü cevabını veririm. Gerçekten parfüme genel karakteristiğini veren orta nota bildiğiniz ucuz parfümler ayarında kokuyor. Bunu hem esansların kalitesi olarak hem de harmanın kokusu olarak söyleyebilirim.

Alt notada ise vanilya sandığınız gibi olmayacaktır. Yani açıkçası yazan esansları alamıyorsunuz ama şunu söyleyebilirim ki orta nota çok değişmediği gibi yine kötü bir alt nota var. Bu parfümü defalarca koklama şansım oldu. Bazen de yolda yürürken burnuma geldi ve belki de en iyi izlenim o olmalıdır ama inanın ki orada dahi hiç sevemedim. Nasıl özetlesem bilmiyorum ama hani bu mor renkli 5-10 liralık parfümler vardır ya? İşte o kokuların birazcık daha kalitelisi gibi düşünün. Ben kesinlikle bu kokuyu hiçbir tene ve de hiçbir kıyafete yakıştıramadım. Açık bir şekilde var olan kaliteniz her neyse onu iyice düşürecek seviyede bir koku. Malesef Calvin Klein beni yine yanıltmadı.

3 yorum:

  1. Yorumunuzu okuduktan sonra almaktan vazgeçtiğim parfüm :)

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz çok yardımcı oldu teşekkürler bu parfümü almaktan vazgeçtim

    YanıtlaSil
  3. Yorumunuz çok yardımcı oldu teşekkürler bu parfümü almaktan vazgeçtim

    YanıtlaSil