Estée Lauder - Beyond Paradíse Men

"Adı gibi cenneti içinde barındıran, yoğun çiçeksi kokusuyla bir erkek parfümünde sınırları zorlayan, benzeri olmayan bir koku. Kibar, romantik ve anlayışlı erkeği temsil ediyor."

Tür: Eau de Toilette (Erkek)
Üst Nota: Portakal çiçeği, sümbül, limon, bergamot, greyfurt.
Orta Nota: Gardenya, orkide, yasemin, hanımeli.
Alt Nota: Ebegümeci, erik ağacı, amber.
Burun: Calice Becker
Yıl: 2003

Öncelikle bu parfüm incelememi daha önce okuyan okuyuculardan çok özür diliyorum. Her insan gibi bazı parfümlerin değerini sonradan anlayabiliyorum. Daha uzun süre kullandıkça anladım ki Beyond Paradise için de çok haksız eleştiriler getirmişim. Net bir şekilde söyleyebilirim ki Beyond Paradise çok kaliteli bir burun gerektiriyor ve bunun yanında ona zaman tanımanız şart.

Öncelikle harmana bakalım. Bir erkek parfümünde hiç olmamasını düşündüğümüz birçok esansı taşıyor. Bu çok büyük bir cesaret işi. Bana bu kadar çiçek barındıran başka bir erkek parfümü daha gösterebilir misiniz? Çiçeklerden bir koku yaptığınızı hayal edin ve bunu erkek kokusu haline getirmek zorundasınız. İşte Beyond Paradise'ın en büyük başarısı bence burada gizli. Bunun yanında çok kaliteli bir koku. Kaliteye dair yazdığım yazıyı okuyarak kaliteden ne kastettiğimi anlayabilirsiniz. Bir parfümün kaliteli olması sadece doğal esanslar anlamına gelmez. Onun yapısı, harmandaki dengesi, gidişatı da çok önemli faktörlerdir. Beyond Paradise için belki bir miktar sentetik eleştirisi yapabilirsiniz ama bu parfüme kalitesiz demek çok amatörce olur. Net bir şekilde tarzını ortaya koyan ve benzerine çok rastlayamayacağınız bir koku. Çok profesyonelce yazılmış klasik bir beste gibi.

Koku sizi bir limon kolonyası şeklinde karşılıyor ama sanki limon dışında başka karışımlar da varmış gibi hissedeceksiniz. Her türlü turunçgil kokusuna sahip bir açılış ve yüzeysel koklarsanız oldukça yapay, kalitesiz bir açılış gibi geliyor ama aslında değil. Sadece orta notadaki çiçekler bu turunçgillerle karışınca size böyle bir his veriyor. Benim hissettiğim biber kokuları var ama bundan hiç söz edilmiyor açıklanan esanslarda. Sucul ama aynı zamanda yanık merhemsi bir koku tarzında diyebiliriz. Orta notadaki çiçeklerin de desteğiyle daha açılışında size tarzını belli ediyor. Çok ferah ve içinizi okşayan bir açılış. Biraz sabredip üst notanın geçmesini beklerseniz aslında sentetik olmadığını hissedeceksiniz.

Bir şeyi belirtmek lazım ki Beyond Paradise kesinlikle feminen bir koku. Bunun yanında anlayışlı, kibar ve romantik bir erkeği temsil ediyor. Orta notaya geçtiğinizde çiçek bombardımanı sizi bekliyor ama bu çiçekler sucul bir yapıda sizi selamlıyor.  Bende uyandırdığı hissiyat çiçeklerin yer aldığı bir sepetin içerisine biraz karabiber, kimyon ve biraz da yenibahar atmışlar gibi oldu. Çok sevdiğim hanımeli kokusunu çok yoğun alamamak biraz can sıkıcı tabi.

Bir noktayı atlamamak gerekir ki o da Estée Lauder’ın erkek parfümlerinde her zaman acımsı, biberimsi ve hatta toprağımsı bir teması olur. Alt notada nispeten daha yumuşak bir şekilde bunu hissedebiliyorsunuz. Parfümün bence en güzel bölümü alt notası. Diğer parfümlerdeki gibi göstermelik bir amber yok, aksine kendini oldukça hissettiriyor. Üstelik amberden nefret ederim. Biraz dinlendirici bir kokuya sahip oluyor ama dezavantajı daha fazla feminen hale geliyor. Bunun yanında alt notada odunsu bir koku alıyoruz ama baharatsı bir şekilde tezahür ediyor. Bu odunsu yapı parfümün feminenliğini azaltıyor. Amber gibi tatlı bir kokuyla böyle odunsu bir kokunun, bir çiçek parfümüne eklendiğinde iyi bir iş çıkaracağı aklımın ucundan geçmezdi. Ayrıca nota geçişleri mükemmel ayarlanmış. Harmanı en kaliteli gösterilen parfümlerin çoğundan çok daha başarılı bir katmana ve gidişata sahip. Gucci parfümlerinde aldığım nota geçişlerinden bile daha iyisini yaşıyorum. Harika bir koreografi...

Özetleyecek olursam bence Beyond Paradise genele hitap konusunda iyi bir koku değil. Çok fazla eleştiri alan bir parfüm ve ilk incelememde ben de beğenmediğimi belirtmiştim. İsmine atıf yaparak söyleyebilirim ki içindeki cenneti hissetmem biraz zor oldu. Beyon Paradise gerçekten benzeri olmayan bir koku. Amber kullanımını çok beğendim ve çiçeksi yapıda bir erkek parfümü olması bendeki artı puanları. Kalite olarak bence herkesin anlayamayacağı ama çok iyi ve bana göre efsanevi parfümlerden birisi. Çok doğal esansları var diyemem ama harmanın işleyişi ve nota geçişleri çok iyi. Kişisel beğeni olarak da her zaman bir şişesini elimde bulundurmak istediğim bir koku. Bahar ve yaz için çok ideal bir koku. Kalıcılık ve farkedilirlik değerleri ne yazık ki düşük. Çiçeksi erkek kokularından haz etmeyenler kaçsınlar. Kalitede eksik olan şeyler yer yer bazı uyumsuzluklar ve biraz yapaylık hissetmiş olmam. Bu da kalite puanını 4 ile 5 arasında bir yere çekiyor. Yine de Beyond Paradise benim için cennetin kokusudur. Alın ve defalarca koklayarak huzuru içinize çekin. Estee Lauder'ın ise bence en kaliteli kokusu. Beğeni çok farklı bir şey ama kalitesiz ve aşırı sentetik olduğunu söyleyenlerin muhtemel yanılgısı çiçek kokularını sevmemeleri ve öznel değerlendirmelerini işin içine katmaları. Bu yüzden parfüm tutkunu dostlarım lütfen zevklerini bir kenara bırakıp kokunun gidişatına ve esansların işlenişine daha çok dikkat etsinler. Kadın versiyonu da feci başarılı bu arada.

Kalite: 4,5/5 (çok yüksek)   Kişisel Beğenim: 4,5/5 (çok iyi)

Not: Normalde virgüllü puanlar vermiyorum ama Beyond Paradise için her iki puan türünde de çok arada kalıyorum. İçeriğindeki bir miktar sentetiklikten dolayı kaliteye 5 puan veremiyorum. Aşırı feminen olmasından dolayı da beğenime 5 puan veremiyorum ama 4 puanı da hak etmediğini düşünüyorum.

1 yorum:

  1. Merhaba sizi çok beğenerek takip ediyorum size sorum bu parfümü nasıl temin edebiliriz Türkiye'de bulamıyorum

    YanıtlaSil