Hugo Boss - Soul

"Estee Lauder Intuition'ı eldeki yüksek imkanlarla taklit etmeye çalışırken kokuları yanlışlıkla amber kazanına düşürmüşler gibi."

Tür: Eau de Toilette (Erkek)
Üst Nota: Mandalina, bergamot, karabiber, anason, kakule.
Orta Nota: Muskat çiçeği, lavanta, kişniş çekirdekleri, tarçın.
Alt Nota: Vetiver, vanilya, amber, tonka, misk, tamboti ağacı.
Burun: Ursula Wandel
Yıl: 2005

Harmanına baktığımızda ağırlıklı olarak sert ama bazı ensaslarla yumuşatılmış bir kremsilik barındıran baharatsı bir koku bekliyoruz. Harmanın göze çarpan en eksik tarafı belki de alt notalara indikçe tatlılığın fazlaca artacağı korkusunu vermesi. Açıkçası pek bir özelliği olmayan basit bir harman gibi duruyor ve asıl korkum da zaten pek bir şey beklemediğim bu harmanda kullanılan yanlış esans oranlarıyla rezil bir parfüm koklamak. Üzülerek söylemeliyim ki detaylıca koklayınca pek de yanılmadığımı gördüm. En iyisi incelemesine geçmek...

Açılışı beklediğim gibi turunçgil ağırlıklı değil, aksine karabiber ve buna eşlik eden anason ağırlıklı bir açılış. Kendimizi kandırmak gibi olmasın, koklamadan önce içeriğinde neler olduğuna baktım ama mümkün olduğu kadar nesnel olmaya çalışıyorum. Gerçekten turunçgil hissedilmiyor. Karabiber ise aşırı derecede yoğun hissediliyor. Bu bölümlerde kakulenin etkisinden olsa gerek parfümümüz bir tatlılık barındırıyor. Aslına bakarsanız ilk tahminimde pek de yanılmadığım bir parfüm. Birkaç esansla yumuşatılmış baharatsı bir koku çıktı beklediğim gibi ama pratiğini beğendim mi? Hayır.

Orta notaya geçiş açıkçası beni bu gidişattan sonra çok da meraklandırmıyordu zaten. Neredeyse  artık nefret ettiğimi düşündüğüm muskat kokusu çok yoğun hissediliyor bu bölümlerde. Oldukça çiçeksi bir yapıda muskat bu ve bence daha düşük oranda kullanılsaydı en başta belirttiğim hafif tatlılık sağlanabilirdi ama çok yoğun bir tercih olmuş ve bu da kokuya boğuculuk katıyor. Sadece muskat değil, orta nota genel olarak tatlımsı bir şekilde ilerliyor. Lavanta kokusu aldığımı söyleyemem, tarçın kokusunu ise içeriğini görmeseydim başka bir kokuyla karıştırabilirdim. Çünkü tarçın çok tatlı bir tarçın. Joop Homme'daki gibi tatlı bir tarçın hatta. Sadece biraz daha yumuşak hali. Elbette bazı şeyler özneldir ama benim öznelliğimde rezalet bir kalp notası... Neyin tatlılığını yaşadığımı anlayamadığım, çok kötü bir kalitede seçilmiş kadın parfümünden pek bir farkı yok.

Doğal olarak bu tatlılıkların üzerine bir de vetiver, vanilya, amber, tonka, misk gibi kokuların eklenmesini beklemek inanın bana bir işkence oldu benim için. Orta nota ile alt nota arasındaki çizgiyi bulmak zordur. Genelde birisi bitmeden diğeri başlar ve oldukça yakın dururlar. Zaten orta nota tam bittiğinde alt nota da artık duyulacak düzeyde değildir. Diyeceğim o ki; zaten tatlı olan kokumuza buram buram amber ekleniyor. Diğer esanslar amber kadar yoğun değiller ama siz düşünün işte daha kokuyu ne hale getirebilirler ki? Kendimizi zorlamayalım, ben size sonucu söyleyeyim. Bu parfüm deneyimsiz kullanıcılara belki iyi gelebilir ama koku hafızanızda bir miktar parfüm varsa bile bu parfümü kullanmazsınız. Eğer bu parfümü kullanan ya da kullanmayı düşünenler varsa onlara harika bir tavsiyem olacak. Bu tarzda bir parfüm istiyorsanız ve bu parfümdeki tüm eksikliklerin giderilmiş olmasını diliyorsanız Estee Lauder Intuition kullanmalısınız. Soul'a göre oldukça kaliteli ve baharatlar kendini muskatın tatlılığında çok da fazla ezdirmiyor. Genel olarak ise benzer yapıları var. Sadece onda farkedilirlik ve kalıcılıkla ilgili sorunlar yaşayabilirsiniz.


Ezdikçe ezdim, biraz da toparlama ihtiyacı hissediyorum. Belki zevklerime ve tarzıma hiç hitap etmediği için çok ağır bir eleştiri yaptım. Farkındayım bunun ama yine analiz etsem yine aynı sertlikte giderim. Çünkü benim boğuculuk olarak adlandırdığım bir kriter vardır. Bazı parfümler ilk duyulduğunda ya da bir süre iyi gelir ama uzun kullanımda insanı canından bezdirir, midesini bile bulandırabilir. Hugo Boss Soul da bu etkiyi bırakma ihtimali yüksek bir parfüm ve ben boğucu parfümlerden hep nefret etmişimdir. Tabi atlanmaması gereken bir nokta, benim için boğucu olan bir parfüm başka bir bünyede bu etkiyi göstermeyebilir. Fahrenheit'ı seven bir insanım neticede.

Gerçekten güzel bir yanını düşünüyorum Soul'un ama bulamıyorum. Harmandaki esans kaliteleri desem bence oldukça vasat, harmanda denge adına bir şey yok, elegant hissiyatı yok, erkeksi bir imajı yok; peki ben neyini övebilirim? Övebileceğim tek bir yanı olabilir aslında. Kadınların, bunu parfüm deneyimi az olan kadınlar için söylüyorum ki zaten genelde birçok insanın azdır, erkek parfümlerindeki zevkleri ile bizim kalite, harman, denge dediğimiz şeyler çoğu kez çok ayrı kutuplar oluyor. One Million, Rochas Man gibi örnekleri sayabiliriz mesela. Yani diyeceğim odur ki; "Ben parfümü sadece karşı cinsi etkilemek için kullanırım." diyen arkadaşımız varsa internet ortamında bir araştırma yapsın, eğer karşı cins tarafından olumlu yorumlar aldıysa bir mağazada denesin ve mümkünse arkadaşlarına koklatsın, ona göre alsın. Parfümde karşı cinsi etkilemek değil, kalite arayanların dediklerini çok takmasın. ;-)

Kalite: 1/5 (zayıf)   Kişisel Beğenim: 1/5 (çok kötü)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder