Calvin Klein - CK One

"Orta kalitede, risksiz, herkesin beğenebileceği ve ucuza alınabilecek bir parfüm."

Tür: Eau de Toilette (Unisex)
Üst Nota: Limon, kakule, papaya, ananas, bergamot, mandalina, yeşil notalar.
Orta Nota: Muskat, menekşe, süsen kökü, yasemin, müge, gül
Alt Nota: Meşe yosunu, sedir, sandal, misk, amber, yeşil çay.
Burun: Alberto Morillas & Harry Fremont
Yıl: 1994

Çok meşhur bir parfüm. Özellikle 90'lı yılların meşhur bir parfümü. Direk kokunun analiziyle başlayacağım. Açılışta harmanda yazdığı gibi turunçgil kabukları ve yeşil notalar kendini belli ediyor. Özellikle yeşil limon kabuğu kokusu çok belirgin. Hemen ardından yeşil kokular ve bir miktar da meyve kokusu geliyor. Çok doğal bir açılış fakat kafanızda kurduğunuz gibi asidik ve ferah ferah değil. Yani bu iyi bir şey. Çok dengeli bir ferahlık. Hafif kapalı bir havada esiyor ve bunun sebebi alttaki diğer kokular. Açılışını beğeniyorum. Oldukça sade, gösterişsiz ama doğal. Klasik yazlık parfümlerden farklı olarak daha mat bir açılış sadece.

Orta notaya geçtiğinizde ise çiçek kokuları kendini belli ediyor. Beyaz çiçek demeti düşünün. Beyaz çiçeklerden de bekleyeceğiniz gibi kapalı bir koku. Özellikle yasemin kokusu bana net geliyor bu parfümde ama belirgin bir çiçekten söz etmek zor. Gerçekten beyaz çiçek demeti kokusu. Tabi bunun yanında üst notadaki kokuların kalıntıları da orta notayı zenginleştiriyor. Orta notası çok mu güzel? Çok güzel değil. Çoğu parfümde karşılaşılacak bir koku. Ben beyaz çiçek kokularını pek sevmediğim için sevmedim ama kötü değil. Standart, risksiz, herkesin beğenisine uygun bir orta nota. Kaliteli değil hatta sentetik ama yerden yere vurulacak cinsten de değil. Bu bölümde yer yer kadınsı koksa da genel anlamıyla erkeksi olmayı da başarabiliyor ve üniseks olmanın hakkını veriyor.


Alt notaya baktığımızda ise yine bir alt notada neler olabilirse hepsini eklemişler. Size şunu söyleyebilirim ki öyle marjinal kokarak rahatsız eden bir esans bulunmuyor. Bana en baskın geleni meşe yosunu. Genel anlamda hoş ve sabunsu bir koku diyebilirim. Hatta orta notadan alt notaya geçerken o çiçeklerin boğucu kokusundan da biraz kurtuluyorsunuz. Odunsu kokuların eklenmesi güzel oluyor. Çok çok standart bir alt nota. Genel olarak iyi dengelenmiş ve homojen bir harman. Hiçbir esansı net bir şekilde alamıyorsunuz. Hoş, hafif sabunsu bir karışım diyebilirim. Yine klasik ve sade yani.

CK One çok fazla özelliği olmayan bir koku. Genel anlamda risksiz, ortalama, insanları rahatsız etmeyen ve uygun fiyata bulabileceğiniz bir koku. Tam olarak ben öyle karmaşık parfümlerden anlamam, bana basit ve sade kokuyla gel, çok da pahalı olmasın ama ortalama kalitede olsun diyenlere hitap eden parfümlerden. Harmanı da bunu gösteriyor zaten. Açıkçası diğer parfümlerde yaptığım gibi bir şeye benzetmekte de zorlanıyorum CK One'ı. Nerede koklasam tanırım ama şuna benziyor diyemiyorum pek. Çiçek-meyve parfümü ama böyle daha kapalı meyve ve çiçekleri düşünürseniz az çok canlanır gözünüzde.  Armut gibi, ayva gibi, limonun kabuğu gibi meyveleri ve yasemin gibi, beyaz gül gibi çiçekleri düşünürseniz az çok burnunuzda canlanır. Öyle asidik asidik ve çarpıcı bir şekilde kokmayan bir koku yani. Standart bir parfüm bana göre. Fiyatının ucuzluğunu göz önünde bulundurursak mutlaka talipleri çıkacaktır ve basit takılan kişilerdenseniz size uygun düşer. CK kokuları içerisinde Eternity ve Truth'tan çok farklı ama Escape'i biraz andırır. Escape daha canlı ve vurucu meyvelerden oluşuyor ama ikisini karıştırmayın. Kalıcılık ve fark edilirlik çok iyi olmasa da zaten biraz fazla sıkacağınız parfümlerden. Ben daha önce birçok kere duyabildim başkasının üzerinde de bu parfümü. Neredeyse her yaşa uygun ama mevsim biraz daha bahar-yaz için. Bence erkeklere daha uygun bir koku. Kadınlar da gayet kullanabilir. Onlar için de aynı yorumlarım geçerli. Basit ve sade. Kokusu da güzel.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder